ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Ροδόπης

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΝΔ ΝΟΜΟΘΕΤΕΙ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ
ΚΑΙ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ

Το επιτελικό κράτος του κ. Μητσοτάκη μετά τον Πτωχευτικό νόμο – δώρο στους τραπεζίτες, μετά το Εργασιακό – δώρο στους μεγαλοεργοδότες με την κατάργηση του 8ωρου και τις απλήρωτες υπερωρίες, μετά το Ασφαλιστικό – δώρο στα μεγάλα funds που θα τζογάρουν τα χρήματα των εργαζομένων, ολοκληρώνει το θρίαμβό του με τον Νόμο Κεραμέως που στερεί τη δυνατότητα σε 25.000 παιδιά να μπουν στα ΑΕΙ, δώρο κι αυτός στους ιδιοκτήτες κολεγίων και αποδεικνύει ότι η αντί-μεταρρύθμιση Μητσοτάκη – Κεραμέως δεν έγινε με κριτήριο τη βελτίωση της εκπαίδευσης αλλά έγινε κυρίως και μόνο με επιχειρηματικά και ταξικά κριτήρια: όσο μεγαλύτερη οικονομική άνεση έχει κανείς, τόσο περισσότερες ευκαιρίες διαθέτει μπροστά του.

Η κυβέρνηση της ΝΔ στοχευμένα απαξιώνει τη δημόσια Παιδεία για να μετατρέψει το δημόσιο αγαθό και αναφαίρετο ατομικό δικαίωμα της μόρφωσης σε προνόμιο των λίγων, αφού θέσπισε ένα παράλογο σύστημα εισαγωγής υποψηφίων στα ΑΕΙ που, από τη μια, μαθητές που αρίστευσαν να αποκλείονται από τη σχολή της επιλογής τους και από την άλλη,πανεπιστημιακά τμήματα με πολύχρονη λειτουργία και εξαιρετική επιστημονική παρουσία (πχ. Τμήμα Αρχιτεκτόνων- Μηχανικών Ξάνθης) να πιστώνονται 0 ή ελάχιστους εισακτέους …. πρωτοφανές για την εκπαιδευτική ιστορία της χώρας μας!

Είναι ξεκάθαρο ότι κυβέρνηση της ΝΔ αδιαφορεί για τα παιδιά που ενώ αρίστευσαν δεν πέρασαν στις σχολές προτίμησής τους, αδιαφορεί για τα παιδιά που, επίσης, αρίστευσαν αλλά δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να μετακινηθούν σε μια άλλη πόλη από αυτή της μόνιμης διαμονής τους, αδιαφορεί για τα παιδιά που τους έχει στερηθεί η δυνατότητα να διδαχθούν μαθήματα όπως π.χ. το σχέδιο, δωρεάν, αδιαφορεί για τα παιδιά που δεν μπορούν να πάνε σε ιδιωτικά κολέγια. Αντιθέτως, ενδιαφέρεται κυρίως και μόνο για την εξυπηρέτηση οικονομικών συμφερόντων των ιδιωτικών κολλεγίων.

Η μετατροπή των πανελλαδικών εξετάσεων, με τη θέσπιση της ΕΒΕ, σε προκαταβολικό κόφτη πτυχίου αποδεικνύει, για άλλη μια φορά, ότι η αντίληψή τους για την Παιδεία περνάει, και αυτή, μέσα από τη μεγάλη στρατηγική τους που δεν είναι άλλη από τη διεύρυνση των ανισοτήτων. Ο Μητσοτάκης και η Κεραμέως δεν καταλαβαίνουν από τις έννοιες της εκπαίδευσης, του δασκάλου, του μαθητή και του σχολείου. Οι μόνες έννοιες που ξέρουν είναι χρήμα, εμπόριο και πελάτης.