Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία:

ΠΑΝΗΓΥΡΙΖΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΑΝ ΕΝΑ ΕΡΓΟ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΔΡΟΜΟΥ ΕΝΩ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΠΟΛΟΓΗΘΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΕΚΟΨΑΝ ΠΕΝΤΕ ΓΕΦΥΡΕΣ ΚΑΙ 16 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΔΡΟΜΟΥ

Κάτι πρέπει να συμβαίνει με τη διοίκηση Μέτιου και τις γέφυρες, στην Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης. Δεν είναι μόνο ότι οι γέφυρες πέφτουν και κοντεύει δεκαετία για να ξαναγίνουν, αλλά και σχεδόν έτοιμες μελέτες πέντε γεφυρών απλά κόπηκαν.
Με Δελτίο Τύπου στις 27/01/2023 η Διοίκηση της Περιφέρειας ΑΜΘ γνωστοποίησε την υπογραφή σύμβασης με εργοληπτική εταιρεία για την επισκευή και βελτίωση του δρόμου Πανεπιστημιούπολη Κομοτηνής – Κάλχας – Γρατινή – Φιλλύρα – Αρριανά μήκους 15 χιλ. με προϋπολογισμό 2,2 εκ. ευρώ.
Και κατά την προσφιλή τακτική του Περιφερειάρχη, μαζεύτηκαν όλοι οι σχετικοί και άσχετοι Αντιπεριφερειάρχες και Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Ροδόπης, για την σχετική φωτογραφία που συνόδευσε το Δελτίο Τύπου.
Βέβαια, ο προϋπολογισμός του έργου υπολείπεται αντίστοιχων προϋπολογισμών έργων ετήσιας συντήρησης του υφιστάμενου Οδικού Δικτύου τόσο στην Ροδόπη όσο και σε άλλες Περιφερειακές Ενότητες της ΠΑΜΘ.

Εκείνο όμως που επιμελώς απέκρυψε η διοίκηση είναι ότι το 2014 η απερχόμενη διοίκηση Γιαννακίδη, παρέδωσε στην τότε διοίκηση Παυλίδη, με αντιπεριφερειάρχη Ροδόπης τον Χρήστο Μέτιο, μελέτη σχεδόν περαιωμένη, που αφορούσε ανακατασκευή και βελτίωση δρόμου 31 χιλιομέτρων, καθώς και την κατασκευή 6 γεφυρών στον υπόψιν δρόμο, στις θέσεις Ήφαιστος, Κάλχας, Γρατινή, Δοκός, Λίσσος και Ποντικόρεμα, με Π/Υ που ξεπερνούσε τα 20 εκ. ευρώ.

Αντί αυτού, η Διοίκηση Παυλίδη αρχικά και Μέτιου στη συνέχεια, αποφάσισε να κρατήσει την μια γέφυρα στον ποταμό Λίσσο και μετά από 8 (οκτώ) συναπτά έτη να “ολοκληρώσει” τη μελέτη, κόβοντας τις 5 από τις 6 γέφυρες. Αντ’ αυτού, τόσο ο Κος Μέτιος, όσο και ο διάδοχος αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης Κος Τσαλικίδης, μας διαφήμιζαν πως ανακάλυψαν τις σούπερ – νέας τεχνολογίας ιρλανδικές διαβάσεις, με τις οποίες οι κάτοικοι των οικισμών που θα τις χρησιμοποιούν θα μπορούν να “πνίγονται” σε μια πιο σύγχρονη κατασκευή.

Με την ίδια λογική “κόπηκε” από τις διοικήσεις Παυλίδη – Μέτιου και η μελέτη της γέφυρας στις εκβολές του Λίσσου, κοντά στο μοναστήρι της Αγίας Μαρίνας στον Ίμερο, η οποία επίσης παραδόθηκε σε φάση ολοκλήρωσης το 2014.Αν ψάχνετε για βραχιόλι. Υπάρχει κάτι που ταιριάζει σε κάθε εμφάνιση, από αγκάλιασμα σώματος έως δομημένο, από μανσέτες μέχρι βραχιόλι και μανσέτες με αλυσίδα.

Να επισημάνουμε ότι επίσης το 2014 παραδόθηκαν και οι μελέτες του δρόμου Μαρώνεια – Πετρωτά – Όρια Νομού Έβρου, καθώς και της βελτίωσης της Επαρχιακής οδού 5o χιλ. Ε.Ο. Κομοτηνής – Ξάνθης – Ίασμος – Αμαξάδες.

Στα 8 χρόνια των διοικήσεων Παυλίδη – Μέτιου ούτε ένα έργο δεν ξεκίνησε με μελέτη που ανατέθηκε μετά το 2014. Αντίθετα, δημοπρατήθηκαν μελέτες που παρέλαβαν σχεδόν περαιωμένες και το μόνο που κατάφεραν ήταν να τις κουτσουρέψουν δραματικά και με εξαίρεση το Μαρώνεια – Πετρωτά, οι υπόλοιπες αδράνησαν ή περικόπηκαν σε προϋπολογισμούς που ταιριάζουν περισσότερο σε συντηρήσεις υφιστάμενων υποδομών.

Να αναγνωρίσουμε όμως, ότι μετά την πτώση της γέφυρας στον Πολύανθο το 2017, το 2023 6 χρόνια μετά, τοποθετήθηκε φωτισμός στην παλιά γέφυρα.