Κατατέθηκε, ερώτηση από τον βουλευτή Ροδόπης, Ιλχάν Αχμέτ, προς τον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών κ. Χρήστο Σταϊκούρα με θέμα : “Χωρίς κεντρική σιδηροδρομική διασύνδεση παραμένει η Θράκη πλην της Π.Ε. Έβρου”.
 Την Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2024 δόθηκε στην κυκλοφορία η σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολης – Ορεστιάδας για επιβατικές αμαξοστοιχίες, γεγονός που ικανοποιεί τους ακρίτες κατοίκους του Έβρου, γιατί αμβλύνει την γεωγραφική τους απομόνωση, κάνοντας ευκολότερες και οικονομικότερες τις μετακινήσεις τους.

Οι ερωτήσεις που υποβάλλονται στον αρμόδιο υπουργό είναι:

 Α) Με ποιο τρόπο και πότε η κυβέρνηση σας σχεδιάζει να ξεκινήσει την υλοποίηση των δεσμεύσεων που περιλαμβάνονται στο προσφάτως ψηφισθέν από την Βουλή των Ελλήνων πόρισμα της Διακομματικής Επιτροπής και που αφορούν στην αναβάθμιση του σιδηροδρόμου της Θράκης, ως προαπαιτούμενο για την εξυπηρέτηση της μετακίνησης των πολιτών και την άρση των λόγων που συμβάλλουν στην γεωγραφική της απομόνωση ;

Β) Πότε θα υλοποιηθούν τα σχέδια για την πολυθρύλητη σιδηροδρομική Εγνατία προκειμένου οι επιχειρήσεις της Θράκης να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην διακίνηση των προϊόντων τους, αίροντας τα αντικίνητρα που υφίστανται σήμερα από το υψηλό κόστος μεταφορών;

Επισυνάπτεται το κείμενο της ερώτησης

Ερώτηση

Προς:Τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών κ. Σταΐκούρα Χρήστο

Θέμα : Χωρίς κεντρική σιδηροδρομική διασύνδεση παραμένει η Θράκη πλην της Π.Ε. Έβρου

 

Την Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2024 δόθηκε στην κυκλοφορία η σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολης – Ορεστιάδας για επιβατικές αμαξοστοιχίες, γεγονός που ικανοποιεί τους ακρίτες κατοίκους του Έβρου, γιατί αμβλύνει την γεωγραφική τους απομόνωση, κάνοντας ευκολότερες και οικονομικότερες τις μετακινήσεις τους.

Παρόλα αυτά, το μέτρο φαντάζει ημιτελές, υπό την έννοια ότι η υπόλοιπη Θράκη παραμένει χωρίς σιδηροδρομική διασύνδεση μεταξύ της, όπως και με τα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας που είναι η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Το ίδιο, ασφαλώς, ισχύει και για τους επιβάτες του Έβρου, οι μετακινήσεις των οποίων περιορίζονται σε ένα εσωτερικό δίκτυο μεταφορών αποκλειστικά εντός του νομού τους.

Με δεδομένοότισε επίκαιρή ερώτησή μου για το ίδιο θέμα τον Ιούλιο του 2023, ο αρμόδιος υφυπουργός είχε απαντήσει στην Ολομέλεια, ότι «η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης πρόκειται να αναταχθεί από τον Στρυμόνα μέχρι το τέλος της με έργα τα οποία αποτελούν πρώτες και ρεαλιστικές προτεραιότητες, για να επανέλθει ο σιδηρόδρομος στην Θράκη που προφανώς, δεν υποκαθίσταται από τα δρομολόγια των λεωφορείων, τα οποία έχει βάλει η HellenicTrain για να αναπληρώνουν την απώλεια λόγω της διακοπής»,

Με δεδομένο ότι η Θράκη έχει απόλυτη ανάγκη την δημιουργία ενός δικτύου συνδυασμένων μεταφορών, που θα ισχυροποιήσει την αποστολή της ως διαμετακομιστικού κέντρου, αξιοποιώντας με αυτόν τον τρόπο τις αναπτυξιακές της δυνατότητες και ελαχιστοποιώντας το κόστος διακίνησης των προϊόντων της,

Με δεδομένο ότι χιλιάδες νέοι φοιτητές με έδρα το Δ.Π.Θ. μετακινούνται όλο τον χρόνο από και προς την Θράκη από κάθε γωνιά της Ελλάδας, αλλά και όλοι οι συμπολίτες μας έχουν ανάγκη από ένα φθηνό, αξιόπιστο και ασφαλές δίκτυο σιδηροδρόμων, όπως συνέβαινε όταν υπήρχαν σύγχρονοι συρμοί του ΟΣΕ,  ειδικά από την δεκαετία του 90 και μετά,

Ερωτάσθε:

Α) Με ποιο τρόπο και πότε η κυβέρνηση σας σχεδιάζει να ξεκινήσει την υλοποίηση των δεσμεύσεων που περιλαμβάνονται στο προσφάτως ψηφισθέν από την Βουλή των Ελλήνων πόρισμα της Διακομματικής Επιτροπής και που αφορούν στην αναβάθμιση του σιδηροδρόμου της Θράκης, ως προαπαιτούμενο για την εξυπηρέτηση της μετακίνησης των πολιτών και την άρση των λόγων που συμβάλουν στην γεωγραφική της απομόνωση ;

Β) Πότε θα υλοποιηθούν τα σχέδια για την πολυθρύλητη σιδηροδρομική Εγνατία προκειμένου οι επιχειρήσεις της Θράκης να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην διακίνηση των προϊόντων τους, αίροντας τα αντικίνητρα που υφίστανται σήμερα από το υψηλό κόστος μεταφορών;

 

Ο ερωτών βουλευτής,

Ιλχάν Αχμέτ