Αισιόδοξα είναι τα μηνύματα για τον τουρισμό της βορείου Ελλάδας και συγκεκριμένα για τις περιοχές της Χαλκιδικής και της Πιερίας, καθώς η Κομισιόν διαβεβαίωσε –έπειτα από ερώτηση της ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας – ΕΛΚ Μαρίας Σπυράκη– ότι θα εφαρμόσει μία «χερσαία Σένγκεν» για Βουλγαρία και Ρουμανία εντός του 2024.
Στην γραπτή απάντηση που έδωσε η Ευρωπαία Επίτροπος Εσωτερικών Υποθέσεων, Ίλβα Γιούανσον στην ερώτηση που κατέθεσε η ευρωβουλευτής Μαρία Σπυράκη, τονίζεται ότι εντός του 2024 αναμένεται να ληφθεί απόφαση για την άρση των περιορισμών του ελέγχου των διαβατηρίων για Βούλγαρους και Ρουμάνους που περνούν τα χερσαία ελληνικά σύνορα, γεγονός που θα διευκολύνει τον οδικό τουρισμό της χώρας μας.
Το θέμα της διακριτικής μεταχείρισης των εναέριων μεταφορών σε βάρος του οδικού τουρισμού ανέδειξε η ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και εκ νέου υποψηφία για τις ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου Μαρία Σπυράκη, με γραπτή ερώτηση που κατέθεσε στην Κομισιόν μετά από συνεργασία που είχε με τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής και πρόεδρο του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής, Γρηγόρη Τάσιο.
Η κυρία Σπυράκη έθεσε ενώπιον της Κομισιόν το μείζονος σημασίας πρόβλημα και περιέγραψε τις συνθήκες διακριτικής μεταχείρισης που υφίσταται ο οδικός τουρισμός για τους πολίτες που έρχονται στη χώρα μας από Βουλγαρία και Ρουμανία, σε σχέση με τον εναέριο και το θαλάσσιο, λόγω της διατήρησης των ελέγχων στα σύνορα.
Η Ελληνίδα ευρωβουλευτής παρέθεσε συγκεκριμένα στοιχεία που δείχνουν το μέγεθος του προβλήματος, καθώς σύμφωνα με το INSETE Intelligence, «την περίοδο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2023 στον μεθοριακό σταθμό του Προμαχώνα οι οδικές αφίξεις ανέρχονταν σε 2,6 εκατομμύρια, στον μεθοριακό σταθμό των Ευζώνων 2,2 εκατ., των Κήπων 896.000, της Κρυσταλλοπηγής 689.000, του Ορμενίου 627.000, της Κακαβιάς 570.000, της Νυμφαίας 528.000, της Νίκης 441.000, της Εξοχής 332.000 και της Δοϊράνης 301.000».
Η Μαρία Σπυράκη ζήτησε την άρση των ελέγχων στα χερσαία σύνορα Βουλγαρίας και Ρουμανίας και την πλήρη ένταξη τους στο χώρο Σένγκεν.
Μάλιστα, κατέστησε σαφές ότι «με τη διατήρηση των ελέγχων μόνο στα χερσαία σύνορα, οι τουριστικοί προορισμοί της Βόρειας Ελλάδας που δεν συνδέονται με απευθείας πτήσεις από τα ανωτέρω κράτη υφίστανται επιπτώσεις διακριτικής μεταχείρισης στην ενιαία αγορά υπηρεσιών, λόγω χερσαίων ελέγχων στη μετακίνηση πολιτών από Βουλγαρία και Ρουμανία».
Απόφαση μέσα στο 2024 για τα χερσαία σύνορα
Από την πλευρά της, η επίτροπος Εσωτερικών Υποθέσεων Ίλβα Γιούανσον, απαντώντας στην ερώτηση της κυρίας Σπυράκη, τόνισε ότι «η Επιτροπή θα συνεχίσει να παρέχει όλη την αναγκαία στήριξη στην Προεδρία του Συμβουλίου για να διασφαλίσει ότι θα μπορέσει να ληφθεί απόφαση για τα χερσαία σύνορα το 2024».
Υπενθύμισε ότι «στις 30 Δεκεμβρίου 2023 το Συμβούλιο έλαβε την ιστορική απόφαση για την προσχώρηση της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας στον χώρο Σένγκεν και από τις 31 Μαρτίου 2024 η Βουλγαρία και η Ρουμανία εφαρμόζουν πλήρως το κεκτημένο του Σένγκεν, ενώ έχουν αρθεί οι έλεγχοι των προσώπων στα εσωτερικά εναέρια και θαλάσσια σύνορα».
Προανήγγειλε μάλιστα ότι «το Συμβούλιο συμφώνησε ότι θα πρέπει να ληφθεί ακόμη μια απόφαση σε κατάλληλη ημερομηνία για την άρση των ελέγχων στα εσωτερικά χερσαία σύνορα, οι οποίοι επί του παρόντος διατηρούνται μεταξύ των χερσαίων συνόρων της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας και άλλων κρατών μελών του Σένγκεν, καθώς και μεταξύ Ρουμανίας και Βουλγαρίας».
πηγή: in.gr