Το πρόγραμμα CultGamEdu είναι ένα διετές έργο που συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus + KA227 – Partnerships for Creativity. Το έργο στοχεύει να συγκεντρώσει εκπαιδευτικούς, μέλη οργανώσεων και νέους, προκειμένου να αναδείξει μια βέλτιστη πρακτική παιχνιδοποίησης που θα αξιοποιηθεί στον τομέα της εκπαίδευσης.

Η κοινοπραξία θα εργαστεί για τη δημιουργία και εφαρμογή μιας ψηφιακής εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα καιtablet με ενσωματωμένους χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς και εκπαιδευτικές δραστηριότητες με τη μορφή παιχνιδιού. Το Τμήμα Φιλολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης με επικεφαλής τον Καθηγητή του Τμήματος κ. Γεώργιο Τσομή θα αναλάβει την επιστημονική καθοδήγηση του έργου.

Το σχέδιο CultGamEdu ενισχύει την ευαισθητοποίηση για την πολιτιστική κληρονομιά μέσω σύγχρονων στρατηγικών και εργαλείων που προωθούν τις ψηφιακές δεξιότητες των σημερινών νέων και αυριανών πολιτών του 21ου αιώνα.

Το έργο συντονίζεται από την ΜΚΟ I.CO.N, Ρόδος, Ελλάδα.
Οι συμμετέχοντες είναι:
Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Κομοτηνή Ελλάδα. Επιστημονικά Υπεύθυνος: Καθηγητής Γεώργιος Π. Τσομής
Γενικό Λύκειο Ιάσμου, Ροδόπη, Ελλάδα
• ΜΜΕ V.E.M. SRL, Pellaro Calabria, Ιταλία
• Istituto Istruzione Superiore P. Mazzone, Roccela, Calabria, Ιταλία
• ΜΚΟ Associació Meraki Projectes de València, Βαλένθια, Ισπανία
• IES El Sobradillo School, Sobradillo, Τενερίφη, Ισπανία
• ΜΚΟ Edrase Chalki, Ελλάδα

Στις 6 Ιουνίου 2021 πραγματοποιήθηκε εξ αποστάσεως η πρώτη συνάντηση των Ελλήνων εταίρων του προγράμματος. Στη συνάντηση συμμετείχαν εκπρόσωποι τεσσάρων φορέων:

  • Eκπρόσωποι του Δ.Σ. της IconGreece που αποτελεί και τον συντονιστή φορέα και έχει αναλάβει τη συνολική διαχείριση του προγράμματος.
  • Ο επιστημονικά υπεύθυνος Καθηγητής Γεώργιος Τσομής, από το Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, το οποίο έχει αναλάβει τη θεωρητική θεμελίωση, την εκπόνηση σεναρίων διδασκαλίας και την επιστημονική εν γένει υποστήριξη του προγράμματος.
  • Εκπρόσωποι της E-draseπου έχει αναλάβει το τεχνικό κομμάτι του προγράμματος και τη δημιουργία της ηλεκτρονικής εφαρμογής για την πολιτιστική κληρονομιά.
  • Εκπρόσωποι του Γενικού Λυκείου Ιάσμου, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για την πιλοτική εφαρμογή των σεναρίων και της ηλεκτρονικής εφαρμογής για την Πολιτιστική κληρονομιά.

Αντικείμενο της συνάντησης ήταν η χαρτογράφηση των αναγκών και των συγκεκριμένων προδιαγραφών της εφαρμογής, καθώς η Ε-drase  θα έχει την εποπτεία ανάπτυξης του υλικού και το Πανεπιστήμιο την επιστημονική/παιδαγωγική καθοδήγηση.

Την Τετάρτη, 23 Ιουνίου 2021, πραγματοποιήθηκε η εναρκτήρια συνάντηση του έργου με θέμα την επίτευξη των στόχων του προγράμματος. Έγινε ανασκόπηση των καθηκόντων των εταίρων και προγραμματίστηκε η πρώτη Δραστηριότητα Μάθησης Διδασκαλίας Κατάρτισης  λόγω περιορισμών Covid 19 τον Οκτώβριο του 2021.

Η 1η αυτή Δραστηριότητα Μάθησης Διδασκαλίας Κατάρτισης  θα υλοποιηθεί από το σχολείο της Ισπανίας υπό την επιστημονική καθοδήγηση του Τμήματος Φιλολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, το οποίο θα καλύψει το θεωρητικό κομμάτι της πολιτιστικής κληρονομιάς και της αξιοποίησης του Gamification στην εκπαίδευση.

Για περισσότερες πληροφορίες, στον ιστότοπο: http://www.gameculture.eu/