Επιτροπή παιδείας  της  ΝΕ Ροδόπης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

Η κυβέρνηση της ΝΔ, μέσα από την εφαρμογή της ψευδεπίγραφης
αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, επιχειρεί  να απαξιώσει ακόμη περισσότερο τη δημόσια εκπαίδευση και  να αποποιηθεί των ευθυνών της, αποδίδοντας στους εκπαιδευτικούς όλα  τα προβλήματα που σωρεύει η πολιτική της στη δημόσια εκπαίδευση.  Η ανάδειξη της αξιολόγησης ως την απάντηση σε όλες τις κακοδαιμονίες της εκπαίδευσης και η άρνηση υιοθέτησης πολιτικών που θα αναβαθμίσουν  πραγματικά τις συνθήκες άσκησης του εκπαιδευτικού έργου ορίζουν με σαφήνεια τις νεοφιλελεύθερες επιλογές της και κυρίως την απουσία τής αναγκαίας  κρατικής χρηματοδότησης.

Στην κατεύθυνση αυτή, η κυρίαρχη πολιτική της στον ευαίσθητο χώρο της παιδείας είναι η επίδειξη ενός ακραίου διοικητισμού με έντονα στοιχεία γραφειοκρατίας, η δημιουργία κλίματος  εκφοβισμού και η αυταρχικότητα σε μια προσπάθεια επιστροφής στον «επιθεωρητισμό» και υπαγωγής του εκπαιδευτικού έργου στον έλεγχο των θιασωτών αναχρονιστικών αντιλήψεων και φορέων νεοφιλελεύθερων πρακτικών. Την ίδια ώρα, η επίκληση της ανάγκης συμμόρφωσης στους νόμους γίνεται με τρόπο επιλεκτικό, καθώς η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ δεν εμφανίζει διάθεση να συμμορφωθεί με τις αποφάσεις δικαστηρίων  για το θέμα της μονιμοποίησης των νεοδιόριστων από το 2020 (!)

Η εμμονή της κυβέρνησης στην αντιπαιδαγωγική «αξιολόγηση», η οποία κατηγοριοποιεί εκπαιδευτικούς και σχολεία, έχει ένα και μοναδικό αποτέλεσμα: να στοχοποιήσει τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις, να δημιουργήσει  κλίμα αντιπαλότητας και, τελικά,  να δυσχεράνει έτι περισσότερο την ουσιαστική αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Με την αξιολόγηση-επιθεωρητισμό το ΥΠΑΙΘΑ και η κυβέρνηση Ν.Δ. θέτει στο στόχαστρο τους εκπαιδευτικούς, αντί να τους υποστηρίξει ηθικά και υλικά ενισχύοντας τις πολλαπλές δράσεις και τα προγράμματα, τόσο στο γνωστικό όσο και στο πολιτιστικό-κοινωνικό πεδίο, που οργανώνουν στα σχολεία.

Η κυβέρνηση  από την αρχή της διακυβέρνησής της έδειξε τις πραγματικές της προθέσεις. Συγκεκριμένα, κατάργησε το νόμο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για μείωση των μαθητών/τριών ανά τμήμα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, μείωσε την χρηματοδότηση και τα τμήματα ένταξης σε σχέση με τις ανάγκες, θέσπισε την «ελάχιστη βάση εισαγωγής» για τις πανεπιστημιακές σχολές και απέκλεισε χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες από το δημόσιο πανεπιστήμιο.

Τώρα, μετά την ψήφιση του νόμου για την ίδρυση Ιδιωτικών Πανεπιστημίων, επιλέγει να αναδείξει το «Διεθνές Απολυτήριο» και  την πολιτική των «Ωνάσειων Σχολείων», της εισαγωγής ιδιωτών, δηλαδή, στη δημόσια εκπαίδευση, που θα καθορίζουν στόχους, προθέσεις και κατευθύνσεις, ως σχολεία με διαφορετικά προγράμματα,  αντί να ενισχύσει ουσιαστικά όλα τα δημόσια σχολεία με τις απαιτούμενες δομές και την υλικοτεχνική υποδομή που απαιτείται στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνη 

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ υποστηρίζει ότι η μόρφωση αποτελεί κοινωνικό αγαθό και δηλώνει με κατηγορηματικό τρόπο  ότι η Παιδεία πρέπει να παραμείνει καθολικό  δημόσιο  δικαίωμα για  να επιτελεί την κοινωνική αποστολή της. Γι’ αυτό και  στηρίζει το εκπαιδευτικό κίνημα στις διεκδικήσεις του. Γι’ αυτό αντιτίθεται στην ποινικοποίηση των αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος και βρίσκεται στο πλευρό των διωκόμενων εκπαιδευτικών λόγω της συμμετοχής τους στην απεργία αποχή που έχουν κηρύξει οι Ομοσπονδίες τους.

Ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, όπως δεσμεύτηκε κατά την ψήφιση τους από την ΝΔ,  θα καταργήσει  τις αντιεκπαιδευτικές  ρυθμίσεις των νόμων 4692/20 και 4823/21 και θα επαναφέρει το νόμο 4547/18 για τον προγραμματισμό και την
αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, λαμβάνοντας υπόψη και τις θέσεις  των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών. Ο αγώνας για μια Δημόσια, Δωρεάν και Ποιοτικά Αναβαθμισμένη Εκπαίδευση είναι μία μάχη που μας αφορά όλους και όλες.

Και ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ θα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή.