
Ο βουλευτής Ροδόπης ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Χαρίτου κατέθεσε μέσω του Προεδρείου της Βουλής ως αναφορά στην υπουργό Παιδείας την επιστολή των Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Θεατρικής Αγωγής Ν. Ροδόπης με θέμα:
«Επιστολή αναπληρωτών εκπαιδευτικών Θεατρικής Αγωγής για την ίδρυση οργανικών θέσεων και ισοκατανομή στους διορισμούς», στην οποία ζητούν τη σύσταση οργανικών θέσεων για τον κλάδο ΠΕ91, μόνιμους διορισμούς ανάλογα με τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και διδασκαλία του μαθήματος μόνο από τους επιστημονικά καταρτισμένους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ91.
Στην επιστολή τους εκφράζουν την ανησυχία τους για την περικοπή των ωρών
διδασκαλίας της Θεατρικής Αγωγής στο δημόσιο σχολείο, που διδάσκεται τα
τελευταία 20 χρόνια γιατί, όπως επισημαίνουν, το Θέατρο αποτελεί μορφωτικό
δικαίωμα όλων των μαθητών και όχι πολυτέλεια.
Προς το Προεδρείο της Βουλής των Ελλήνων
ΑΝΑΦΟΡΑ
Για την κ. Υπουργό Παιδείας
Θέμα: «Να στηριχτεί και όχι να υποβαθμιστεί το μάθημα Θεατρικής Αγωγής στο δημόσιο σχολείο»
Ο βουλευτής Ροδόπης ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Χαρίτου καταθέτει προς την κα Υπουργό Παιδείας αναφορά την επιστολή των Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Θεατρικής Αγωγής Ν. Ροδόπης με θέμα: «Επιστολή αναπληρωτών εκπαιδευτικών Θεατρικής Αγωγής για την ίδρυση οργανικών θέσεων και ισοκατανομή στους διορισμούς», στην οποία ζητούν τη σύσταση οργανικών θέσεων για τον κλάδο ΠΕ91, μόνιμους διορισμούς ανάλογα με τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και διδασκαλία του μαθήματος μόνο από τους επιστημονικά καταρτισμένους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ91.
Στην επιστολή τους εκφράζουν την ανησυχία τους για την περικοπή των ωρών διδασκαλίας της Θεατρικής Αγωγής στο δημόσιο σχολείο, που διδάσκεται τα τελευταία 20 χρόνια γιατί, όπως επισημαίνουν, το Θέατρο αποτελεί μορφωτικό δικαίωμα όλων των μαθητών και όχι πολυτέλεια.
Επισυνάπτεται η επιστολή.
Παρακαλούμε για την απάντηση και τις σχετικές ενέργειες και να μας ενημερώσετε σχετικά.
Αθήνα, 31 Μαρτίου 2021
Ο καταθέτων βουλευτής
Χαρίτου Δημήτρης
Προς: Πολιτική ηγεσία Υ.ΠΑΙ.Θ.
Κοινοποίηση : Δήμαρχος Κομοτηνής, Περιφερειάρχης Α.Μ.Θ., Βουλευτές Ν. Ροδόπης, Διευθυντή Π.Ε. Ν. Ροδόπης, Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ν. Ροδόπης ¨Οι Τρεις Ιεράρχες¨, Συντονίστριες του κλάδου ΠΕ.91, Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων, Σύλλογος Αποφοίτων Τμήματος Θεάτρου Α.Π.Θ
ΘΕΜΑ: ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΙΣΟΚΑΤΑΝΟΜΗ ΣΤΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ Παιδείας,
Αξιότιμες κυρίες και αξιότιμοι κύριοι Υφυπουργοί,
Αξιότιμη Γενική Γραμματέα,
Αξιότιμοι και αξιότιμες συνεργάτες κ. Υπουργού,
Είμαστε εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής του κλάδου ΠΕ 91, δηλαδή εξειδικευμένο επιστημονικό εκπαιδευτικό προσωπικό, που διδάσκουμε, κάθε χρόνο, θέατρο στα παιδιά σε αρκετές σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Είμαστε εκπαιδευτικοί, που για πολλά χρόνια περιπλανιόμαστε στα σχολεία ανά την Ελλάδα στελεχώνοντας, ως αναπληρωτές, το δημόσιο σχολείο καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Είμαστε εκπαιδευτικοί που φέτος εργαζόμαστε σε σχολεία του νομού Ροδόπης. Είμαστε εκπαιδευτικοί σε διαρκή αναμονή: της πρόσληψής μας, της απόλυσής μας και, φέτος, για πρώτη φορά, κάποιου πιθανού μόνιμου διορισμού με την 2ΓΕ/2019 προκήρυξη του ΑΣΕΠ.
Το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής διδάσκεται στα σχολεία τα τελευταία 20 χρόνια, με πολλαπλά οφέλη για τους μαθητές, καθώς αποτελεί ένα βιωματικό μάθημα, που προσφέρει βασικές γνώσεις και δεξιότητες για την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς των μαθητών.
Αυτή τη στιγμή το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής στα ελληνικά σχολεία διδάσκεται μία διδακτική ώρα την εβδομάδα μόνο στις 4 πρώτες τάξεις του Δημοτικού από την 12ετή υποχρεωτική εκπαίδευση. Ένας απογοητευτικός αριθμός αν σκεφτεί κανείς πως ενώ ζούμε στη χώρα που γεννήθηκε το θέατρο, δεν αποτελεί βασικό μάθημα σε όλη την εκπαίδευση των παιδιών. Θεωρούμε αδιανόητο να μη διδάσκεται στο σχολείο ένα κομμάτι της ιστορίας μας και του πολιτισμού μας ως έθνος. Κι ενώ αναγνωρίζεται η αξία του μαθήματός μας στην εκπαίδευση από την επιστημονική κοινότητα, τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε μια συνεχή υποβάθμισή του. Μάλιστα πριν πέντε χρόνια το μάθημα αφαιρέθηκε από την Ε και ΣΤ δημοτικού αναίτια και χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση, ενώ αποκλείστηκε και από τους διορισμούς στην ειδική αγωγή. Έκπληξη αποτέλεσε το γεγονός πως το μάθημα αφαιρέθηκε πέρσι από το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα της Α Λυκείου.
Η Θεατρική Αγωγή, χρησιμοποιώντας ως βασικά εργαλεία έκφρασης την ψυχή και το συναίσθημα, τα οποία ολοένα και συρρικνώνονται από το εκπαιδευτικό μας σύστημα που τείνει να δίνει έμφαση στην επικράτηση της λογικής σκέψης και στη στείρα απομνημόνευση, προωθεί τη συνεργασία και την ομαδικότητα, και στοχεύει στην ανάπτυξη της ενσυναίσθησης, της δημιουργικότητας και στην καλλιέργεια της αντιληπτικής ικανότητας και της κριτικής σκέψης. Χωρίς αμφιβολία, το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής είναι απαραίτητο για την ολοκληρωμένη εκπαίδευση των μαθητριών και μαθητών και ιδιαίτερα σημαντικό σε σχέση με τη βιωματική του διάσταση.
Ως εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής, δεν μπορούμε παρά να θορυβηθούμε βλέποντας τις ήδη ελάχιστες ώρες διδασκαλίας της Θεατρικής Αγωγής στο δημόσιο σχολείο να μειώνονται σταθερά, πλήττοντας πρώτα απ’ όλα τους μαθητές, και αναρωτιόμαστε για το μέλλον του μαθήματος μας στο ελληνικό δημόσιο σχολείο.
Σε αναμονή, λοιπόν, των αποτελεσμάτων της 2ΓΕ/2019 προκήρυξης του ΑΣΕΠ, αναρωτιόμαστε γιατί δεν έχουν συσταθεί ακόμα οργανικές θέσεις για τον κλάδο της Θεατρικής Αγωγής και τι μπορεί αυτό να σημαίνει για την ισοκατανομή των διορισμών στην Γενική Αγωγή.
Με την παρούσα επιστολή,
- ΖΗΤΑΜΕ τη σύσταση οργανικών θέσεων για τον κλάδο ΠΕ91.
- ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ μόνιμους διορισμούς ανάλογα με τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης, όπως αυτές φαίνονται κάθε χρόνο από τις προσλήψεις των αναπληρωτών.
- ΑΙΤΟΥΜΑΣΤΕ η διδασκαλία του μαθήματος να γίνεται μόνο από τους επιστημονικά καταρτισμένους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ91.
Το δημόσιο σχολείο που ονειρευόμαστε είναι ένα σχολείο συμπεριληπτικό, που θα χωράει όλες τις Τέχνες και θα λειτουργεί ως χώρος αποδοχής, δημιουργίας και ελεύθερης έκφρασης. Γιατί το Θέατρο αποτελεί μορφωτικό δικαίωμα όλων των μαθητών και όχι πολυτέλεια.
Με εκτίμηση,
Οι αναπληρώτριες Εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής Ν. Ροδόπης
Αναγνώστου Αικατερίνη
Λυμπέρης Γεώργιος
Μιχαλοπούλου Φωτεινή
Πολύζος Απόστολος
Τσαρδούνη Φωτεινή
Προσυπογράφει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Νομού Ροδόπης ¨Οι Τρεις Ιεράρχες¨