Οζγκιούρ Φερχάτ: Το ΥΠΑΙΘΑ να πάρει άμεσα μέτρα για την ανακούφιση και την ενίσχυση των οικογενειών του Ν. Ροδόπης, που επλήγησαν από την πύρινη λαίλαπα.
Με πρωτοβουλία του βουλευτή Ροδόπης Οζγκιούρ Φερχάτ, οι Βουλευτές της Νέας Αριστεράς φέρνουν στη βουλή την επιτακτική ανάγκη λήψης μέτρων στήριξης των μαθητών/τριών και των οικογενειών τους, στις περιοχές που επλήγησαν από την καταστροφική πυρκαγιά του Αυγούστου.
Οι βουλευτές τονίζουν ότι στο Ν. Ροδόπης η εκπαιδευτική κοινότητα επιβαρύνθηκε από τις καταστροφικές συνέπειες της πύρινης λαίλαπας, που έπληξε το νομό. Η βίαιη ανατροπή του οικογενειακού προϋπολογισμού και της καθημερινότητας των πολιτών, αλλά και η διατάραξη της ομαλής λειτουργίας των σχολείων, είναι λογικό να μην αφήνει ανεπηρέαστους τους μαθητές/τριες, κυρίως όσους /σες θα συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις. Επιπλέον, το μέγεθος της καταστροφής δημιουργεί συνθήκη άνισης μεταχείρισης των μαθητών της Γ΄Λυκείου, σε σχέση με τους εξεταζόμενους μαθητές άλλων περιοχών. Για τους παραπάνω λόγους είναι αναγκαία η αρωγή της πολιτείας, όχι μόνο στην επίσπευση των διαδικασιών αποκατάστασης των καταστροφών και ενίσχυσης των πληγέντων, αλλά και στη λήψη μέτρων στήριξης των μαθητών/τριών και των οικογενειών τους.
Οι Βουλευτές ρωτούν τον Υπουργό:
Προτίθεστε να εντάξετε στα ευνοϊκά μέτρα τους μαθητές των Δήμων Ιάσμου και Μαρωνείας Σαπών, που θα δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις το 2024, όπως ίσχυσαν για άλλες πυρόπληκτες περιοχές;
Ακολουθεί αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον υπουργό Παιδείας Θρησκευμάτων & Αθλητισμού
ΘΕΜΑ: ‘’Το ΥΠΑΙΘΑ να πάρει άμεσα μέτρα για την ανακούφιση και την ενίσχυση των
οικογενειών του Ν. Ροδόπης, που επλήγησαν από την πύρινη λαίλαπα’’.
Οι εκπαιδευτικοί στις μέρες μας δίνουν μάχη για τη υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα
της εκπαίδευσης και της ισότιμης πρόσβασης όλων των παιδιών σε αυτό. Ωστόσο, οι λέξεις
δημόσιος χαρακτήρας και ισότιμη πρόσβαση αμφισβητούνται, όσο ποτέ άλλοτε στο
παρελθόν.
Ο ανεξέλεγκτος πληθωρισμός σε είδη πρώτης ανάγκης, φτωχοποιεί σημαντικό
αριθμό οικογενειών και οξύνει τις κοινωνικοοικονομικές ανισότητες με άμεση αντανάκλαση
και στην ομαλή λειτουργία του δημόσιου σχολείου. Ταυτόχρονα, οι εξαγγελίες του ΥΠΑΙΘΑ
για την επιλογή σχολείου, τις κατατάξεις και τον ψηφιακό μετασχηματισμό της
εκπαίδευσης, ενισχύουν περαιτέρω τις ανισότητες και δημιουργούν αμφιθυμίες στην
εκπαιδευτική κοινότητα.
Ιδιαίτερα, η εξαγγελία για τον ψηφιακό μετασχηματισμό πέφτει
στο κενό, από τη στιγμή που δεν συνοδεύεται με τον αναγκαίο και απαραίτητο εξοπλισμό.
Ειδικότερα, στο Ν. Ροδόπης, εκτός από τα προαναφερόμενα προβλήματα και τις τραγικές
ελλείψεις στα σχολεία, η εκπαιδευτική κοινότητα επιβαρύνθηκε και από τις καταστροφικές
συνέπειες της πύρινης λαίλαπας, που έπληξε το νομό μας τον περασμένο Αύγουστο. Η
βίαιη ανατροπή του οικογενειακού προϋπολογισμού και της καθημερινότητας των
συμπολιτών μας, αλλά και η διατάραξη της ομαλής λειτουργίας των σχολείων, είναι λογικό
να μην αφήνει ανεπηρέαστους τους μαθητές/τριες, κυρίως όσους /σες θα συμμετέχουν
στις πανελλαδικές εξετάσεις. Είναι επομένως αναγκαία η αρωγή της πολιτείας, όχι μόνο
στην επίσπευση των διαδικασιών αποκατάστασης των καταστροφών και ενίσχυσης των
πληγέντων, αλλά και στη λήψη μέτρων στήριξης των μαθητών/τριών και των οικογενειών
τους.
Επειδή, οι συνέπειες από τις καταστροφικές πυρκαγιές, δημιουργούν συνθήκες άνισης
μεταχείρισης για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου του νομού μας, σε σχέση με τους
εξεταζόμενους άλλων περιοχών.
Επειδή, το μέλλον των παιδιών μας πρέπει να αποτελεί την πρώτη μας προτεραιότητα.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1.Προτίθεστε να εντάξετε στα ευνοϊκά μέτρα τους μαθητές των Δήμων Ιάσμου και
Μαρωνείας Σαπών, που θα δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις το 2024, όπως ίσχυσαν για
άλλες πυρόπληκτες περιοχές;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Φερχάτ Οζγκιούρ
Μερόπη Τζούφη
Θεοπίστη Πέρκα