Από τη λογοδοσία του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ την Δευτέρα 25 Αυγούστου  περιμένει απαντήσεις ο Νίκος Τσαλικίδης σχετικά με τα ποσά  που διατέθηκαν από τον Αντιπεριφερειάρχη Ροδόπης Μανώλη Ταπατζά για την δημιουργία και διαχείριση προφίλ της ΠΕ Ροδόπης στα facebook & instagram.

O Nίκος Τσαλικίδης θεωρεί υπερβολικά τα ποσά των 3.000 και 3.200 που δόθηκαν για τους παραπάνω σκοπούς και αφορούν δημιουργία απλών λογαριασμών που μπορεί ο κάθε ένας να φτιάξει με ελάχιστο έως μηδενικό κόστος.

Ενδιαφέρον θα έχει η στάση του περιφερειάρχη Χριστόδουλου Τοψίδη κατά την συζήτηση του θέματος, με τον ίδιο πιθανόν να αφήνει στο θέμα να δοθούν εξηγήσεις από τον αντιπεριφερειάρχη, ή να προσπαθεί να καλύψει τις επιλογές για τη σκοπιμότητα και την αποτελεσματικότητα της συγκεκριμένης δαπάνης.

Ακολουθεί, η επερώτηση του Νίκου Τσαλικίδη:

«Κύριε Αντιπεριφερειάρχη,

Με την υπ’ αριθ. ΑΔΑ: ΨΟ4Ε7ΛΒ-Β3Ν απόφαση απευθείας ανάθεσης της ΠΕ Ροδόπης, εγκρίθηκε δαπάνη ύψους 6.200 € για τη δημιουργία και διαχείριση προφίλ της Περιφερειακής Ενότητας Ροδόπης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης Facebook και Instagram, με την εξής ανάλυση:

  • 3.000 € για το αρχικό setup (δημιουργία λογαριασμών, παραμετροποίηση, λογότυπα, slogan, Meta Business Manager).
  • 3.200 € για τη διαχείριση περιεχομένου (δημιουργία αναρτήσεων, γραφικών, δίγλωσσου υλικού, engagement) σε διάρκεια έξι μηνών.

Η συγκεκριμένη δαπάνη γεννά εύλογες απορίες και προβληματισμό, διότι:

  1. Το ποσό των 3.000 € για απλή δημιουργία λογαριασμών σε Facebook και Instagram, με βασικές ρυθμίσεις και γραφιστικά στοιχεία, είναι προδήλως δυσανάλογο σε σχέση με το πραγματικό αντικείμενο της εργασίας.
  2. Το ποσό των 3.200 € για 6 μήνες διαχείρισης (δηλαδή πάνω από 530 € ανά μήνα για δύο σελίδες) κρίνεται υπερβολικό, όταν η αγορά παρέχει αντίστοιχες υπηρεσίες σε πολύ χαμηλότερο κόστος.
  3. Δεν προκύπτει αν στο ποσό αυτό περιλαμβάνεται διαφημιστικό budget (promotedposts / ads) ή αφορά αποκλειστικά την αμοιβή του αναδόχου.
  4. Προηγήθηκε μία και μοναδική προσφορά, χωρίς τεκμηρίωση σύγκρισης τιμών με την αγορά, γεγονός που δημιουργεί ερωτήματα για την σκοπιμότητα της δαπάνης.

Η διαχείριση δημόσιων πόρων απαιτεί διαφάνεια, ορθολογισμό και αναλογικότητα. Η διάθεση 6.200 € για δύο απλούς λογαριασμούς social media προκαλεί εύλογα ερωτήματα για τη σκοπιμότητα και την αποτελεσματικότητα της συγκεκριμένης δαπάνης.

Ερωτήσεις

  1. Πώς τεκμηριώνεται το κόστος των 3.000 € για τη δημιουργία και παραμετροποίηση δύο λογαριασμών σε Facebook και Instagram;
  2. Γιατί εγκρίθηκε δαπάνη 3.200 € για 6 μήνες διαχείρισης (530 €/μήνα) μόνο χωρίς σαφή αναφορά σε διαφημιστικό budget(αν υπάρχει);
  3. Έγινε  κάποια έρευνα αγοράς για το κόστος παρόμοιων υπηρεσιών ή κατευθείαν προχωρήσατε στην απευθείας ανάθεση χωρίς καμία σύγκριση με αντίστοιχες προσφορές;
  4. Πώς δικαιολογείται η επιλογή απευθείας ανάθεσης με μοναδική προσφορά, σε δαπάνη που αφορά στοιχειώδεις υπηρεσίες προβολής;
  5. Ποια θα είναι τα μετρήσιμα αποτελέσματα της συγκεκριμένης δράσης για την τουριστική προβολή της Ροδόπης και πως ακριβώς καταμετρούνται;

Επιφυλάσσομαι για ερωτήσεις και για τις υπόλοιπες δράσεις της πράξης που αγγίζουν το ποσό των 28.000, και ήδη εγείρονται διάφορα ερωτήματα περί της προβολής της Ροδόπης από τους influencers αλλά και της ανάπτυξης του τουριστικού ρεύματος (αν και εφόσον επιτεύχθηκε), δεσμεύομαι όμως ότι θα τεθούν αφού πρώτα ολοκληρωθούν και μελετηθούν επισταμένως καθώς η δημόσια διοίκηση απαιτεί να είμαστε σαφείς και τεκμηριωμένοι».