Tο Μουσικό Σχολείο Κομοτηνής συμμετέχει σε  νέο έργο Erasmus+ με τίτλο Let’s CLIL together (Content and LanguageIntegratedLearning).

Ο όρος Ενσωματωμένη Εκμάθηση Περιεχομένου και Γλώσσας (CLIL) πρωτοχρησιμοποιήθηκε το 1994, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το CLIL είναι μια εκπαιδευτική προσέγγιση με διπλό στόχο, κατά την οποία χρησιμοποιείται μια επιπλέον γλώσσα για τη διδασκαλία και την εκμάθηση τόσο της γλώσσας όσο και του περιεχομένου. Χρησιμοποιώντας τη μέθοδο CLIL, οι μαθητές μαθαίνουν ένα ή περισσότερα από τα σχολικά τους μαθήματα μέσω μιας στοχευμένης γλώσσας, συχνά της Αγγλικής. Η μέθοδος διδασκαλίας CLIL υποστηρίζεται έντονα από την Ευρωπαϊκή Ένωση και είναι σύμφωνη με το όραμα της Ευρώπης της πολυγλωσσίας. Αποτελεί πολύτιμο εργαλείο εκμάθησης ξένης γλώσσας, ειδικά για μαθητές μεταναστών. Οι μαθητές δεν χρειάζεται να κατέχουν τέλεια τη νέα γλώσσα πριν αρχίσουν τις σπουδές τους, αλλά μαθαίνουν τη γλώσσα που απαιτείται για τις σπουδές τους παράλληλα με το περιεχόμενο του μαθήματος.

Στο πλαίσιο του έργου αυτού, πραγματοποιείται διασχολική συνάντηση στο Μουσικό Σχολείο Κομοτηνής από 18 έως 23 Νοεμβρίου 2024, στην οποία συμμετάσχουν 16 μαθητές και 6 εκπαιδευτικοί από σχολεία της Γαλλίας και της Πολωνίας, καθώς και 20 μαθητές και 7 εκπαιδευτικοί από το σχολείο της Κομοτηνής.

Οι συμμετέχοντες θα:

    • Συμμετάσχουν σε εργαστήριο με τίτλο «Η Μουσική συναντά τον Ήχο και την Επιστήμη μέσα από διάφορα μουσικά όργανα», όπου θα μελετήσουν τις έννοιες του τόνου, της συχνότητας, της χροιάς/ποιότητας του ήχου, των σύνθετων κυμάτων και των αρμονικών. Στη συνέχεια, θα εφαρμόσουν τις παραπάνω έννοιες στα παραδοσιακά όργανα της χώρας μας (μπουζούκι, γκάιντα, κανονάκι).
    • Συμμετάσχουν σε δράση ορνιθοπαρατήρησης στη λίμνη Βιστωνίδα, όπου θα συνειδητοποιήσουν τη βιοποικιλότητά της, θα ενημερωθούν για τη σημαντικότητά της ως υδροβιότοπο και θα καταγράψουν με τα φορητά τους τηλέφωνα τους ήχους της φύσης και των πτηνών.
    • Συμμετάσχουν σε διάφορες πολιτιστικές εκδηλώσεις και ομαδοσυνεργατικές δράσεις που θα ενθαρρύνουν τη διαπολιτισμική κατανόηση και αποδοχή, θα βελτιώσουν τις δεξιότητες ομαδικής εργασίας, θα αναπτύξουν τις δεξιότητες επικοινωνίας και θα αποκτήσουν μια εικόνα για την έννοια της ετερότητας, τις αξίες της ανεκτικότητας και του αμοιβαίου σεβασμού.

    • Συμμετάσχουν σε παιχνίδια με επίκεντρο τη γλώσσα που περιλαμβάνουν επιστημονική ορολογία και έννοιες. Αυτή η δραστηριότητα θα τους βοηθήσει να διαμορφώσουν μια πιο βιωματική και διαδραστική μαθησιακή εμπειρία, ενισχύοντας τη γλωσσική τους ικανότητα σε πραγματικά και συνθετικά πλαίσια. Μέσα από τη χρήση εξειδικευμένων όρων και την κατανόηση επιστημονικών εννοιών, οι μαθητές θα ενδυναμώσουν το λεξιλόγιό τους, θα βελτιώσουν τις δεξιότητές τους στην επικοινωνία και θα αναπτύξουν κριτική σκέψη. Επιπλέον, τα παιχνίδια αυτά θα συμβάλουν στην ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης γλωσσικής ικανότητας, συνδυάζοντας τη θεωρητική γνώση με την πρακτική εφαρμογή.

  • Συμμετάσχουν σε μια συζήτηση για ένα επιστημονικό θέμα (debate), όπου θα χρησιμοποιήσουν γλώσσα και επιχειρήματα με συγκεκριμένο περιεχόμενο για να υποστηρίξουν τις θέσεις τους. Μέσω αυτής της διαδικασίας, οι μαθητές θα χρησιμοποιήσουν επιχειρήματα βασισμένα σε επιστημονικά δεδομένα και λογικές συνδέσεις, βελτιώνοντας τις δεξιότητές τους στη σύνθεση και παρουσίαση πληροφοριών. Ενισχύεται η κριτική σκέψη, καθώς θα αναγκαστούν να αναλύσουν, να αξιολογήσουν και να προσαρμόσουν τις θέσεις τους, ενώ ταυτόχρονα θα αναπτύξουν την ικανότητα να κατανοούν διαφορετικές απόψεις. Η συνεργασία και η επικοινωνία ενδυναμώνονται, καθώς οι μαθητές θα εργάζονται ομαδικά για να προετοιμάσουν και να παρουσιάσουν τα επιχειρήματά τους, προάγοντας την ομαδική εργασία και την κοινωνική προσαρμογή. Τέλος, η διαδικασία αυτή θα ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα και την αναζήτηση νέας γνώσης, βοηθώντας τους μαθητές να εμπλουτίσουν και να υποστηρίξουν τις απόψεις τους.