Στην έδρα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στην Κομοτηνή, θεσμικοί εκπρόσωποι και επαγγελματίες του τουρισμού συμμετείχαν στην Ημερίδα Τουρισμού «TOURISM LIVE | Στρατηγικός Σχεδιασμός & Διάλογος σε Πραγματικό Χρόνο», μια κομβική συνάντηση στρατηγικής, δικτύωσης και συνεργασίας. Η εκδήλωση αυτή αποτελεί μία αφετηρία διαλόγου και συνεργειών, με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της ταυτότητας της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ως προορισμός.
Ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης παρουσίασε τους βασικούς άξονες της νέας τουριστικής πολιτικής της Περιφέρειας, καθώς και τις σύγχρονες μεθόδους ανάπτυξης και διαχείρισης προορισμών που αξιοποιεί η Περιφέρεια, εισάγοντας ένα νέο μοντέλο συμμετοχής, διαλόγου και τουριστικής διακυβέρνησης.
Ο Περιφερειάρχης Χριστόδουλος Τοψίδης αναφέρθηκε στο ευρύ πρόγραμμα έργων άνω των €150 εκατομμυρίων από διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία και τις δράσεις 85 εκ. ευρώ από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα 2021–2027, που διατρέχουν όλες τις Περιφερειακές Ενότητες, επισημαίνοντας ότι «ο αποτελεσματικός τουριστικός σχεδιασμός αναγνωρίζει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε περιοχής και βασίζεται στα τοπικά πλεονεκτήματα. Στόχος μας είναι να διαμορφώσουμε θεματικούς πόλους ή σημεία τουριστικής αναφοράς σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα, με ισχυρή ταυτότητα, ώστε να επιτύχουμε την ουσιαστική αποκέντρωση του τουρισμού, τόσο γεωγραφικά όσο και χρονικά».
Για το Στρατηγικό σχέδιο και τις Δράσεις Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης, μίλησε στην τοποθέτησή του ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού κ. Παναγιώτης Αρχοντής, σημειώνοντας ότι «η συνεργασία φορέων, επαγγελματιών και τοπικής κοινωνίας δημιουργεί τις προϋποθέσεις για έναν δυναμικό, εξωστρεφή και βιώσιμο τουρισμό. Σε αυτή την κατεύθυνση, το TOURISM LIVE γίνεται ο μηχανισμός που συνδέει τη στρατηγική με τη συμμετοχή». Το έτος 2025, σύμφωνα με τον κο Αρχοντή, είναι έτος σχεδιασμού τριετίας, βασισμένο στους εξής άξονες:
- Στρατηγικό Μάρκετινγκ Τουριστικού Προϊόντος
- Ενιαία Ταυτότητα και Branding Προορισμού
- Νέο Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής –ΕΣΠΑ 2025–2027
- Δημιουργία Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού
Στα δύο κρίσιμα εργαλεία της τουριστικής στρατηγικής της ΠΑΜΘ, τον Οργανισμό Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού DMMO και την Ψηφιακή Πλατφόρμα Συμμετοχής και Συνεργασίας, επικεντρώθηκε στην τοποθέτησή του ο σύμβουλος στρατηγικού σχεδιασμού τουρισμού κ. Ιωσήφ Πάρσαλης. Για τον DMMO, τόνισε πως:
- Διασφαλίζει τη συνεργασία όλων όσων συνδιαμορφώνουν το τουριστικό προϊόν στην Περιφέρεια
- Παρακολουθεί συστηματικά, με νέα σύγχρονα εργαλεία και εξελιγμένες μεθοδολογίες, τις μεταβολές στις τάσεις της αγοράς, στις προτιμήσεις των επισκεπτών και στον ανταγωνισμό
- Εντοπίζει και διαχέει τις βέλτιστες πρακτικές σε εγχώριο και διεθνές επίπεδο, με στόχο την βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη
- Προωθεί τουριστικά (θεματικά) προϊόντα για την βιώσιμη ανάπτυξη του Προορισμού
- Υλοποιεί έργα βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης
Για την Ψηφιακή Πλατφόρμα, σημείωσε πως «μέσα από ζωντανό διάλογο, ανταλλαγή ιδεών και διαρκή ενημέρωση, ο τουρισμός της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης γίνεται πιο δυναμικός, πιο στρατηγικός και πιο συμμετοχικός.
Τη στρατηγική της Περιφέρειας στον τομέα του Αθλητικού Τουρισμού, ανέδειξε ο εντεταλμένος σύμβουλος Αθλητισμού και Απασχόλησης ΠΑΜΘ κ. Στέλιος Ιγνατιάδης, λέγοντας ότι «ο αθλητισμός είναι στρατηγική μας επιλογή. Το πλάνο μας βασίζεται σε τέσσερις πυλώνες:
- Ανάδειξη και αξιοποίηση των υφιστάμενων αθλητικών υποδομών.
- Στρατηγική συνεργασία με Ομοσπονδίες, Δήμους, Πανεπιστήμια και συλλόγους.
- Διοργάνωση πανελλήνιας και διεθνούς εμβέλειας αθλητικών γεγονότων.
- Ενίσχυση της τοπικής οικονομίας μέσα από την ανάπτυξη θεματικού τουρισμού.
Η ημερίδα έδωσε την δυνατότητα σε έναν διαδραστικό και ζωντανό διάλογο, ενισχύοντας την αλληλεπίδραση και τη συμμετοχή των stakeholders μέσα από ανοιχτή συζήτηση και ανταλλαγή προτάσεων. Στη διάρκεια αναδείχθηκαν ζητήματα, όπως ο Προγραμματισμός Τουριστικής Προβολής και DMMO ΕΣΠΑ, Μάρκετινγκ Τουριστικού Προϊόντος και Tourism Live Platform, Αγορά Τουρισμού και Συνέργειες, κ.α., μέσα από τοποθετήσεις εξειδικευμένων ομιλητών και τον εξαιρετικά ενδιαφέροντα διάλογο μεταξύ εκπροσώπων φορέων και επαγγελματιών του τουρισμού.