Τοποθέτηση του επικεφαλής της Λαικής Συσπείρωσης Κομοτηνής Γιάννη Λεβέντη στο Δημοτικό Συμβούλιο της 13ης Μαρτίου
Καταρχήν να εκφράσουμε τη μεγάλη θλίψη μας στους συγγενείς των θυμάτων του προδιαγεγραμμένου σιδηροδρομικού εγκλήματος στα Τέμπη και να ευχηθούμε ταχεία ανάρρωση στους τραυματίες. Για το εν λόγω έγκλημα δεν φταίει ούτε η κακιά η ώρα, ούτε η κακιά η χώρα, αντίθετα φταίνε, όσοι κυβέρνησαν και κυβερνούν τη χώρα. Το εργατικό και λαϊκό κίνημα, με τις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις των τελευταίων ημερών, πάλεψε και παλεύει για να μην παραγραφούν οι ευθύνες κυβέρνησης, προηγούμενων κυβερνήσεων, ιδιωτικών εταιρειών και ατομικές ευθύνες, όπου αυτές υπάρχουν. Διεκδικούν να σταματήσουν οι κυβερνώντες και όλα τα αστικά κόμματα, σε πιστή εκτέλεση οδηγιών και κανόνων της ΕΕ, να βάζουν τα κέρδη πάνω από τις λαϊκές ανάγκες που σε αυτή την περίπτωση στοίχησαν δεκάδες ανθρώπινες ζωές, κυρίως νέων ανθρώπων.
Αυτό δε συμβαίνει άλλωστε σε όλες τις πτυχές της ζωής μας σήμερα; Ή μήπως είναι ζήτημα διαχείρισης και διαχειριστή ή οράματος, όπως ακούσαμε σε τοποθετήσεις προηγουμένως. Εν έτει 2023, όταν υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις τεχνολογικές και επιστημονικές για καλύπτονται όλες οι σύγχρονες λαϊκές ανάγκες στον 21ο αιώνα, αντίθετα είναι σα να ζούμε πριν από 100 και βάλε χρόνια. Όταν αντί να ικανοποιούνται οι σύγχρονες λαϊκές ανάγκες για εκπαίδευση, υγεία, πρόνοια, τα πάντα υποτάσσονται στο βωμό του κέρδους των λίγων; Όταν οι ανάγκες αυτές αντιμετωπίζονται με την γνωστή και πικρή πλέον φράση «πάμε και όπου βγει»; Όταν βέβαια πρόκειται για τον λαό.
Από την εμπειρία μας ο καθένας μπορεί να διακρίνει εύκολα ότι όλα γύρω λειτουργούν βάσει «ορθολογισμού», δημοσιονομικής στενότητας, κόστους οφέλους (κόστους για το λαό οφέλους για τις μεγάλες επιχειρήσεις). Όλες οι λαϊκές ανάγκες ακολουθούν αυτό τον κανόνα. Ξεκινώντας από την ΕΕ περνώντας στην κεντρική κυβέρνηση και ακολούθως στην τοπική διοίκηση. Όλα στη μέγγενη κόστους οφέλους. Π.χ. το νοσοκομείο Κομοτηνής είχε την ανάγκη του δήμου για την διαχείριση της υγειονομικής κρίσης.Για αυτό το λόγο ζήτησε και έλαβε δωρεά από τον δήμο. Καλύπτοντας έτσι ο δήμος το κρατικό κενό χρηματοδότησης στην υγεία. Και καλώς έπραξε, αλλά περισσεύουν από τον Δήμο Κομοτηνής και δεν φτάνουν από τον κρατικό προϋπολογισμό;
Οικονομικά
Και δε θα μπορούσε ασφαλώς, λέμε εμείς, να αποτελέσει εξαίρεση ούτε η πολιτική που ασκεί η δημοτική αρχή στην Κομοτηνή, αφού συμφωνεί με την πολιτική του κόστους – οφέλους και την εφαρμόζει με τον καλύτερο τρόπο (δείτε τα μεσοπρόθεσμα που υποβάλλατε τα τρία αυτά χρόνια). Γι αυτό εμείς λέμε διαρκώς και δεν θα κουραστούμε να το επαναλαμβάνουμε, ότι η πολιτική σας βρίσκεται μακριά από τις λαϊκές ανάγκες.
Και γιατί λέμε ότι βρίσκεται μακριά από τις λαϊκές ανάγκες:ξεκινώντας από τα οικονομικά στοιχεία, όπως επανειλημμένα έχουμε τονίσει στο δημοτικό συμβούλιο συνολικά η Τοπική Διοίκηση, εξακολουθεί να έχει ανεπαρκή κρατική χρηματοδότηση, με τάση μείωσης, ενώ αρμοδιότητες (πάνω από 200) συνεχίζουν διαρκώς να εκχωρούνται από την κεντρική κυβέρνηση. Όμως, τα προβλήματα της πόλης της Κομοτηνής και των χωριών πολλαπλασιάζονται χρόνο με τον χρόνο. Αυξάνονται διαρκώς οι ανάγκες για νέες σύγχρονες υποδομές, για συντήρηση των υπαρχόντων. Χρειαζόμαστε νέα σχολεία,παιδικούς σταθμούς, πολιτισμό, αθλητισμό, κατασκηνώσεις, νέα οδοστρώματα, πεζοδρόμια, φωτισμό, ελεύθερους χώρους, έργα-συντηρήσεις ύδρευσης – αποχέτευσης, κ.λπ.
Στενά δεμένη με τις κατευθύνσεις της κεντρικής διοίκησης, όπως αυτή εξειδικεύει τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι και η οικονομική πολιτική που ασκείται από την παρούσα δημοτική αρχή. Γιατί βλέπουμε (όπως επισημάναμε και στη σχετική συζήτηση για τον προϋπολογισμό) να συνεχίζεται η τάση μείωσης της κρατικής χρηματοδότησης και για το 2023, ενώ χαρακτηριστικό είναι ότι η χρηματοδότηση για έργα από το ΠΔΕ, παραμένει καθηλωμένη στο 1,3 εκ € εδώ και τουλάχιστον 10 χρόνια. Στο πλαίσιο αυτό συμφωνεί και η διοίκηση του δήμου, αφού το πνεύμα που διατρέχει τον απολογισμό είναι, ότι έγιναν όλα καλώς (στο πλαίσιο των δυνατοτήτων) όπως πολλές φορές επανέλαβε ο Δήμαρχος στην εισήγησή του. Και τι γίνεται κ΄κσυναδελφοι, όταν οι δυνατότητες του Δήμου είναι πίσω από τις αυξημένες ανάγκες του λαού; Ούτε λέξη για ανάγκες στην εισήγηση.
Πόσες είναι αυτές οι ανάγκες, υπάρχει υπολογισμός των αναγκών αυτών, σχέδιο για να καλυφθούν; Πιθανό να υπάρχει, πλην όμως δεν το ακούσαμε σήμερα, καμία καταγραφή, καμία αναφορά στον απολογισμό ώστε να μπορέσουν οι δημοτικοί σύμβουλοι, ο λαός στον δήμο να βγάλει τελικά συμπέρασμα για το τι έκανε η παρούσα δημοτική αρχή στα 3 και κάτι χρόνια που διοικεί τον δήμο.
Και οι πολλές και διευρυμένες ανάγκες των Κομοτηναίων, όπως λειψά καλύπτονται, αφού δεν επαρκεί η κρατική χρηματοδότηση, πώς ακριβώς καλύπτονται; Μα ασφαλώς από τα ίδια έσοδα.
Να μην ξεχνάμε την αυξημένη πρόβλεψη αύξηση των ιδίων εσόδων και για το 2023, λόγω της αύξησης των τετραγωνικών με βάση τα οποία υπολογίζονται. Και να μην ξεχνάμε, επίσης, ότι έχουν προηγηθεί δύο τουλάχιστον αυξήσεις (στη θητεία της παρούσας δημοτικής αρχής) σε ποσοστό 22% (από 1,48€ το 2019 σε 1,83€ που είναι σήμερα).
Δηλαδή, παντού το ίδιο μοτίβο από την κεντρική κυβέρνηση ως την τοπική διοίκηση, όπως εξειδικεύεται από την δημοτική αρχή: εξοικονόμηση χρημάτων για να χρηματοδοτείται το κέρδος των επιχειρήσεων-εργολάβων και συνέχιση της αφαίμαξης των λαϊκών νοικοκυριών με αύξηση τοπικής φορολόγησης, αλλά και πρόσθετους φόρους.
Κατά τα άλλα φταίει η πανδημία και η ενεργειακή κρίση. Αλήθεια, εκείνα τα ανείσπρακτα των μεγαλοφειλετών του Δήμου έχει σκοπό να τα εισπράξει η δημοτική αρχή; Τι ενέργειες έχει κάνει; (100 οφειλέτες με 3,5 εκατομμύρια οφειλές. Τα μισά χρέη προς τον δήμο δηλαδή). Ρητορικό το ερώτημα ασφαλώς. Έχουν γίνει προβλέψεις θα πείτε. Και ποιοι θα τις επιβαρυνθούν αυτές τις προβλέψεις; Ρητορικό επίσης το ερώτημα. Τα συνήθη υποζύγια ο λαός του Δήμου.
Δεν είναι άλλωστε άσχετη και η επανασύσταση της Δημοτικής Αστυνομίας, με τη συμφωνία να πούμε εδώ όλων των παρατάξεων εδώ μέσα, πλην της ΛΑΣΥ, η οποία έρχεται από τη μία μεριά να εντείνει την καταστολή σε επίπεδο δήμου(σαν φοροεισπρακτικό μηχανισμός), αλλά και να συνδράμει στην γενικότερη κρατική καταστολή.
Έργα
Για τα όποια έργα μπουν τελικά σε χρηματοδότηση από προγράμματα, αυτά προκρίνονται αποσπασματικά, με βάση τις προκηρύξεις των προγραμμάτων και όχι τις λαϊκές ανάγκες. Και να μην ξεχνάμε, ότι τα χρηματοδοτικά προγράμματα και ημερομηνία λήξης έχουν και είναι και ανταγωνιστικά. Τις ίδιες ανάγκες έχει δηλαδή ο Δήμος Κομοτηνής με τους μεγάλους δήμους της χώρας; Ένας δήμος όπως της Κομοτηνής δεν έχει ειδικές ανάγκες λόγω της ιδιομορφίας του;
Αυτό βέβαια είναι κάτι, το οποίο το ομολογείτε και στον απολογισμό που συζητάμε. Λέτε είμαστε σε ετοιμότητα για να καταθέσουμε μελέτες. Ετοιμότητα, σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει τρέξτε να προλάβουμε μη μας προλάβουν άλλοι. Πάμε και όπου βγει δηλαδή.
Παράδειγμα τα στοιχεία του φετινού τεχνικού προγράμματος:
1. Από τα 2.270.591,77 € σε μελέτες, τα 1.840.150,58 € προέρχονται από χρηματοδότηση ΕΣΠΑ ή άλλα προγράμματα, ποσοστό πάνω από 80%
2. Από τα 52.515.327,97 € σε έργα, τα 39.058.461,19 € προέρχονται από χρηματοδότηση ΕΣΠΑ ή άλλα προγράμματα, ποσοστό γύρω στο 75%
3. Το σύνολο των προμηθειών και υπηρεσιών του τεχνικού προγράμματος (3.528.950,90 € και 1.800.000,00 €) προέρχονται από χρηματοδότηση ΕΣΠΑ ή άλλα προγράμματα
Το γενικό συμπέρασμα είναι πως οι εργατικές οικογένειες, τα λαϊκά στρώματα της πόλης και των οικισμών, καλούνται να αρκεστούν σε συντηρήσεις, επιδιορθώσεις, μελέτες και πάλι μελέτες και επαναπρογραμματισμούς ήδη εξαγγελθέντων έργων. Δεν περιλαμβάνονται έργα αναγκαία για την αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής τους. Δεν υπάρχει, ως φαίνεται και από τον απολογισμό, ούτε καταγραφή των αναγκών και ως εκ τούτου ο αναγκαίος προγραμματισμός κάλυψης αυτών. Ευρωπαϊκά προγράμματα, ΕΣΠΑ, Φιλόδημος και όπου βγει.
Ενδεικτικό είναι ότι από τα 52.515.327,97 € σε έργα γύρω στα 8.000.000 € αναλογούν στους οικισμούς του Δήμου Κομοτηνής και σχεδόν το σύνολο αυτού του ποσού είναι αγροτική οδοποιία και συγχρηματοδοτούμενα έργα με αντικείμενο την οδοποιία (Βελτίωση Βατότητας Αγροτικών Οδών Δήμου Κομοτηνής, Πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης, 3.000.000 €). Δε βλέπουμε σε καμία περίπτωση να γίνονται έργα υποδομής στους οικισμούς που να αφορούν τον πολιτισμό, την παιδεία, την υγεία. Ασφαλώς και πρέπει να φτιάξουμε τους δρόμους, αλλά είναι μόνο αυτό αρκετό για τους δεκάδες οικισμούς του δήμου Κομοτηνής;
Για τις σχολικές υποδομές
Με αφορμή το τραγικό περιστατικό με το θάνατο του 11χρονου μαθητή στις Σέρρες αναδεικνύονται οι τεράστιες ευθύνες των κυβερνήσεων και της Τοπικής Διοίκησης για την πολιτική υποχρηματοδότησης και την απουσία κανόνων προστασίας και ασφάλειας για τη λειτουργία των σχολείων. Όσο κι αν προσπαθούν κυβέρνηση και τοπικές αρχές να αποποιηθούν αυτών των ευθυνών τους, ο λαός δεν πρόκειται να ξεγελαστεί.
Αυτή η πολιτική έχει οδηγήσει τα σχολικά κτίρια να καταρρέουν λόγω της ανύπαρκτης συντήρησης, με διευρυμένα προβλήματα σε σχολικές αίθουσες, υπόγεια που πλημμυρίζουν, αυλές ακατάλληλες, απαρχαιωμένο διδακτικό εξοπλισμό, προβληματικά συστήματα θέρμανσης.
Συγκεκριμένα στο Δήμο Κομοτηνής, σύμφωνα με παράπονα γονέων και εκπαιδευτικών παρατηρούνται ενδεικτικά τα εξής:
Τεράστια κτηριακά προβλήματα υπάρχουν και σε σχολικές μονάδες από την προσχολική αγωγή, έως και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στο Ειδικό Σχολείο Κομοτηνής γίνεται χρήση του υπογείου για αίθουσα διδασκαλίας και γυμναστήριο, ενώ είναι ακατάλληλο για τέτοιες χρήσεις, καθώς παιδιά με κινητικές δυσκολίες αναγκάζονται να ανεβοκατεβαίνουν σκάλες, αφού δεν υπάρχει ούτε ανελκυστήρας, ούτε ράμπα. Ενώ, σε έκτακτη κατάσταση δεν υπάρχει έξοδος κινδύνου από αυτόν τον χώρο.
Ταυτόχρονα, στην Μελέτη λειτουργεί Ειδικό Γυμνάσιο-Λύκειο σε κτήριο που κατασκευάστηκε για την στέγαση Νηπιαγωγείου, ενώ ο αριθμός των παιδιών αυξάνεται κάθε χρόνο, με αποτέλεσμα τα παιδιά να κάνουν μάθημα μέχρι και σε διαδρόμους!
Εξακολουθούν να λειτουργούν οι 11 αίθουσες διδασκαλίας-κοντέινερ που εγκαταστάθηκαν, δήθεν προσωρινά, για να καλύψουν τις ανάγκες της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης. Ενώ, το 1ο Νηπιαγωγείο στεγάζεται σε μισθωμένο κτήριο, ακατάλληλο για τη στέγαση νηπίων μαθητών.
Την ίδια ώρα με τα παραπάνω, προβλήματα δημιουργούνται και με έντονες βροχοπτώσεις! Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Δημοτικού Σχολείου Κοσμίου, του οποίου το υπόγειο πλημμυρίζει κάθε φορά που βρέχει, όπως και του 11ου Δημοτικού, όπου οι αίθουσες του πρώτου ορόφου γεμίζουν βρόχινο νερό εξαιτίας διαρροών στα κουφώματα.
Προβλήματα υπάρχουν και λόγο κακοτεχνιών, όπως στο 8ο Δημοτικό παραμένει το πρόβλημα της διαρροής του δικτύου ύδρευσης μέσα στον χώρο του σχολείου, το οποίο υφίσταται πιθανά από την κατασκευή του σχολικού κτηρίου, χωρίς να έχει γίνει καμία παρέμβαση, πέρα από κουβάδες για το μάζεμα του νερού.
Την ίδια στιγμή, προβλήματα υπάρχουν σε αυλές πολλών σχολείων του δήμου, όπου λόγω της ελλιπούς συντήρησης με αυξημένο κίνδυνο τραυματισμού μαθητών στα διαλλείματα ή τη γυμναστική. Αντίστοιχα προβλήματα υπάρχουν και με τις παλιές και «μπαλωμένες» περιφράξεις.
Κοινωνική πολιτική
Τα ίδια έχουμε να επισημάνουμε και για την κοινωνική πολιτική της δημοτικής αρχής. Τον περασμένο Νοέμβριο υποβάλλαμε ερώτηση στη δημοτική αρχή σε ποιον βαθμό ο Δήμος Κομοτηνής και η διοίκησή έχει επεξεργαστεί και ετοιμάσει ένα σχέδιο για την αντιμετώπιση κρίσιμων ζητημάτων κοινωνικού χαρακτήρα, που θα οξυνθούν (λέγαμε) ενόψει του χειμώνα. Δεν θα απαριθμήσουμε καθώς η κύρια ερώτηση ήταν: σε ποιο βαθμό οι υπηρεσίες του Δήμου Κομοτηνής έχουν την ετοιμότητα να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες του χειμώνα και κατά πόσο η διοίκηση του Δήμου Κομοτηνής έχει σχέδιο για την αντιμετώπιση αυτών των συνεπειών σε όλα τα επίπεδα χωρίς αστερίσκους και ερωτηματικά.
Ερχόμαστε τώρα στον απολογισμό, καθώς περιλαμβάνεται η απάντηση στην ερώτησή μας και λέμε: ωραία η παράθεση του τι κάνει ο Δήμος, αλλά αυτό πρέπει να συγκρίνεται με τις πραγματικές ανάγκες και όχι μόνο του. Όταν οι πραγματικές ανάγκες μας ξεπερνούν τότε ή θα πρέπει να ανταποκριθούμε ή να παραδεχτούμε ότι δεν μπορούμε να επιτελέσουμε το ρόλο μας ως κοινωνική υπηρεσία του Δήμου. Εκτός και αν ισχυρίζεστε ότι καλύπτονται όλες οι ανάγκες κοινωνικής πρόνοιας στον Δήμο.
Εργαζόμενοι
Τέλος, πρέπει να τονίσουμε ότι οι εργαζόμενοι του δήμου συμβάλλουν καθοριστικά με ξεχωριστή προσπάθεια για να υλοποιούνται τα όποια έργα και δράσεις γίνονται από το δήμο, που δεν έχουν παραχωρηθεί σε ιδιώτες. Επίσης σημαντική είναι η προσφορά των εργαζόμενων στο δήμο με ελαστικές – προσωρινές σχέσεις, που παρά τις άθλιες απολαβές και στην οργάνωση της δουλειάς τόσων ανθρώπων από λίγο μόνιμο προσωπικό, συνέβαλλαν αποφασιστικά στη βελτίωση των δράσεων του δήμου. Και ενώ παραμένει στην ανεργία ικανό και επαρκές ανθρώπινο δυναμικό εργατών, επιστημόνων, καλλιτεχνών, παιδαγωγών, κάθε ειδικότητας εργαζομένων που μπορούν να τα υλοποιήσουν όλα αυτά.
Ο Δήμαρχος παραδέχθηκε ότι όντως στους οικισμούς δεν γίνεται τόση συχνά εργασίες καθαριότητας όσο στην πόλη, αλλά όπως είπε «μακάρι να έχουμε συνεχώς προσωπικό γιατί στον προγραμματισμό μας έχουμε συνεχώς τον καθαρισμό των οικισμών. Όλα είναι θέμα προσωπικού. Όταν έχεις 33 άτομα μόνο για την αποκομιδή, καταλαβαίνεις ότι από τα 65 άτομα που είναι διαθέσιμα υπάρχει ο κορονοϊός, οι άδειες, τα ρεπό, το Σάββατο που έχει παζάρι, οπότε και δεν φτάνει το υπάρχον το προσωπικό για όλες τις ανάγκες πόλης και οικισμών».
Καταρχάς εμείς θα συγχαρούμε τους εργαζομένους για τη δουλειά τους, σε αντίξοες συνθήκες. Ιδιαίτερα από τη στιγμή που πολλοί από αυτούς είναι συμβασιούχοι ορισμένου χρόνου. Και παρόλαυτά κάνουν την δουλειά τους με αφοσίωση, χωρίς να γνωρίζουν εάν την επόμενη μέρα θα έχουν και οι ίδιοι εργασία.
Και αυτό είναι βασικό πρόβλημα, καθώς η πλειοψηφία των εργαζομένων στις κοινωνικές δομές είναι συμβασιούχοι που στηρίζονται από προγράμματα (ΒΣΣ, Κέντρα Κοινότητας, Ξενώνας Κακοποιημένων). Τη στιγμή που η διοίκηση συμπράττει και υποστηρίζει πολιτικές που διαιωνίζουν αυτήν την κατάσταση και διατηρούν σε καθεστώς ανασφάλειας και ομηρίας τους εργαζομένους. Και, πέρα από τα μεγάλα λόγια περί στήριξης των εργαζομένων, όταν τέθηκε θέμα μονιμοποίησης εργαζομένων στους παιδικούς σταθμούς μέσω της δικαστικής οδού, εργαζόμενοι που είναι στο ίδιο καθεστώς με αυτούς των κοινωνικών προγραμμάτων, ο δήμος δε συναίνεσε στο δικαστήριο για τη μονιμοποίησή τους, καθώς θεωρούσε ότι δεν επαρκούν οι πόροι, εφόσον δεν υπάρξει επιπλέον χρηματοδότηση. Την ίδια στιγμή και την ίδια μέρα στο ίδιο δικαστήριο Ο Δήμος Πάτρας είχε άλλη αντιμετώπιση με αποτέλεσμα και οι εργαζόμενοι εκεί να έχουν άλλη τύχη.
Η κρατική χρηματοδότηση για λειτουργικά ίσα που καλύπτει το κόστος μισθοδοσίας των εργαζομένων στις υπηρεσίες του δήμου. Στοιχείο που αποτυπώνει το χτύπημα των μισθών και πάει παράλληλα με τις μεγάλες ελλείψεις σε μόνιμο προσωπικό που συνεχίζουν να καταγράφονται οξυμένα και στον δήμο Κομοτηνής, την επέκταση των ελαστικών μορφών εργασίας, την εκμετάλλευση ανέργων μέσα από προγράμματα, που κλείνουν ευκαιριακά και ως φτηνό δυναμικό τρύπες μόνιμων ελλείψεων κ.α.
Παράδειγμα να σύρονται εργαζόμενοι στα δικαστήρια για πλημμελή εκτέλεση καθηκόντων όταν οι υπηρεσίες είναι ακραία υποστελεχωμένες (45%) και κανείς να μην αναλαμβάνει την πολιτική ευθύνη για ότι δεν εκτελούνται ή εκτελούνται πλημμελώς έργα ή απουσιάζει ο έλεγχος από τις υπηρεσίες του δήμου γιατί απλά δεν βγαίνει με υπαλλήλους που δουλεύουν για δύο και τρία άτομα μαζί. Μήπως κάτι θυμίζει αυτό;
Αλλά η λύση βρέθηκε και το καμαρώνετε κιόλας. Πρωτοπόρος είπατε ο Δήμος Κομοτηνής στην ίδρυση αναπτυξιακού οργανισμού. Αποκρύπτετε βέβαια το αμαρτωλό και σάπιο καθεστώς των Αναπτυξιακών Εταιρειών.Καθώς οι περισσότερες τέτοιου είδους εταιρείες χρεοκόπησαν φορτώνοντας στο λαό τα χρέη, πετυχαίνοντας όμως το στόχο της ιδιωτικοποίησης υπηρεσιών και της αποδοχής τετελεσμένων κι από μια μερίδα κόσμου και εργαζομένων με την πάροδο του χρόνου.Πρωτοπορήσατε λοιπόν στην ίδρυση μιας νέας και «σύγχρονης» Ανώνυμη Εταιρεία, που αξιοποιεί χρηματοδοτικά εργαλεία και υποδομές, συγκεντρώνει πόρους του ΕΣΠΑ και του ΠΔΕ και διαθέτει τη δουλειά και την επιστημονική γνώση εργαζομένων στους επιχειρηματικούς ομίλους. Αναθέτει αρμοδιότητες, τεχνική υποστήριξη σε ιδιώτες, σε εξωτερικούς συμβούλους, διοχετεύει χρήμα, μακριά από το δημόσιο λογιστικό και την στοιχειώδη διαφάνεια που επιβάλλεται.
Αυτό όλο όμως ,ούτε νέο υπόδειγμα είναι, ούτε καινοτομία, ούτε και ανάγκες του λαού του δήμου μας καλύπτει. Αντίθετα είναι παλιά κοπής και θα αποτύχει. Ουσιαστικά η διοίκηση του Δήμου κινείται στην κατεύθυνση της όλο και μεγαλύτερης αντικατάστασης των αντίστοιχων δημοτικών υπηρεσιών και του μόνιμου προσωπικού, αξιοποιώντας και τον δημοσιονομικό κορσέ που δεν επιτρέπει τις προσλήψεις.
Γι αυτό και στον πρόσφατο πολυετή προγραμματισμό προσλήψεων που εισηγηθήκατε είδαμε:
1) Λιγότερες μόνιμες προσλήψεις από τις υφιστάμενες κενές οργανικές θέσεις.
2) Λιγότερες μόνιμες προσλήψεις ακόμη και από τις εκτιμώμενες αυτοδίκαιες αποχωρήσεις εργαζομένων για τα έτη 2024 έως 2027.
3) Καθόλου μόνιμες προσλήψεις υπαλλήλων συγκεκριμένης κατηγορίας, π.χ. ΥΕ, τη στιγμή μάλιστα που η δική τους δουλειά αντανακλάται άμεσα στις καθημερινές ανάγκες του λαού του Δήμου μας;
4) Καθόλου μόνιμες προσλήψεις συγκεκριμένων ειδικοτήτων, π.χ. μηχανικών, των οποίων η ήδη διαπιστωμένη έλλειψη, δημιουργεί προβλήματα τόσο στη λειτουργία των υπηρεσιών όσο και στο σχεδιασμό και υλοποίηση έργων από τον Δήμο, ακόμη και των πιο μικρών παρεμβάσεων, που επίσης αντανακλώνται στην καθημερινότητα των δημοτών;
Τέλος, αναδεικνύεται η ορθότητα της εκτίμησης της Λαϊκής Συσπείρωσης διαχρονικά, ότι η Τοπική διοίκηση αποτελεί όργανο του κεντρικού κράτους σε τοπικό επίπεδο και έχει ως αποστολή την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου και την βελτίωση της κερδοφορίας του σε βάρος της εργατικής λαϊκής οικογένειας. Όλα δηλαδή στη ζυγαριά κόστους (για το λαό) –οφέλους (για το κεφάλαιο). Όλη αυτή η επεξεργασμένη στρατηγική που έχει αφετηρία την ΕΕ, εξειδικεύεται από τις κυβερνήσεις στη χώρα μας και εφαρμόζεται από τις Τοπικές Διοικήσεις και κατ’ επέκταση τις διοικήσεις του δήμου μας.