ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ

Σε νέα θεσμική εκτροπή προχώρησε την περασμένη εβδομάδα ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης κος Ιωάννης Σάββας, καλώντας σε πειθαρχική απολογία (!) τον επικεφαλής της Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας κο Κώστα Κατσιμίγα για τις κρίσεις που εξέφρασε η παράταξη με ανακοινώσεις της. Συγκεκριμένα η Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία είχε σχολιάσει την αναιτιολόγητη αντικατάσταση του αναπληρωτή προϊσταμένου Οικονομικού- Διοικητικού Ροδόπης της ΑΔΜΘ αλλά και την, εκτός κάθε υπηρεσιακής δεοντολογίας, πολιτικολογούσα απάντηση του κου Συντονιστή στην ανακοίνωση που εξέδωσε!
Ο κος Σάββας, ασεβώντας για μια ακόμη φορά προς την έννομη τάξη, χωρίς κανένα νομικό έρεισμα στις διατάξεις του Καλλικράτη, ευτελίζοντας και πάλι το θεσμό του Συντονιστή ΑΔΜΘ, προέβη σε μια απίθανα διασταλτική ερμηνεία των πειθαρχικών του αρμοδιοτήτων (που περιορίζονται στον έλεγχο της παράβασης καθήκοντος και της υπέρβασης αρμοδιότητας των αιρετών) θεωρώντας ως «υπέρβαση αρμοδιοτήτων» την από μέρους μας άσκηση κριτικής για την δράση του στην Αποκεντρωμένη! Την κριτική που του άσκησε η παράταξή μας – ξεχνώντας την θεμελιώδη δικαϊκή Αρχή ότι κανείς δεν μπορεί να κάνει το Δικαστή στις δικές του υποθέσεις – παντελώς αστήριχτα και αναιτιολόγητα της χαρακτήρισε ο ίδιος, ως ανώτατος κριτής και ποινικός δικαστής (!) «διασπορά ψευδών ειδήσεων και αστήριχτων κατηγοριών» και κατ επέκταση ότι δήθεν αυτή συνιστά «υπέρβαση αρμοδιότητας» που δήθεν δικαιολογεί την κλήση σε πειθαρχική απολογία του επικεφαλής της παράταξης.
Η νέα αυτή ενέργεια του κου Σάββα δεν είναι απλά ένα (ακόμη) ατόπημα στο πλαίσιο της κατάχρησης της εξουσίας στην οποία μετέρχεται για άλλη μια φορά. Είναι μια ευθεία προσβολή στο δικαϊκό μας σύστημα αλλά και στο πολιτικό σύστημα και στους δημοκρατικούς θεσμούς. Πρόκειται για θεσμική εκτροπή, χωρίς νομικά ερείσματα, που στόχο έχει να εντάξει αυθαίρετα στο επίπεδο του πειθαρχικού ελέγχου κάθε κριτική που ασκείται σε βάρος του.
Κατασκεύασε από μόνος του την πειθαρχική του αρμοδιότητα, προσαρμόζοντας το άρθρο 233 του Ν.3852/2010 (Καλλικράτης) στην δική του περίπτωση, παραβαίνοντας τα πειθαρχικά του καθήκοντα και καταχρώμενος την εξουσία που του παρέχει η θέση του Συντονιστή. Κατασκεύασε από μόνος του την πειθαρχική κατηγορία, κι αποφάνθηκε και πάλι μόνος του παντελώς αυθαίρετα ότι η κριτική σε βάρος του είναι «διασπορά ψευδών ειδήσεων και αστήρικτων κατηγοριών», όχι υπό την έννοια του ποινικού νόμου, αλλά, υπό την αόριστη έννοια που ο ίδιος προσέδωσε. Χωρίς κανένα σεβασμό στην αρχή της αμεροληψίας, προχώρησε στην κλήτευση του κου Κατσιμίγα σε πειθαρχική απολογία με δεδομένα που ο ίδιος εξ αρχής δημιούργησε και αφορούν τον …ίδιο!
Τέτοια φαινόμενα είχαμε μόνο στο μακρινό παρελθόν κατά την περίοδο των δικτατορικών καθεστώτων. Ίσως επειδή τότε δεν είχαμε αιρετούς αλλά μόνο κάποιους που δεν κατανοούσαν τις βασικές αρχές της Δημοκρατίας μας με πρώτη και καλύτερη αυτή της ελευθερίας του λόγου και της έκφρασης.
Η Ένωση Περιφερειών Ελλάδος έχει ταχθεί υπέρ της κατάργησης του θεσμού του Συντονιστή, στηλιτεύοντας φαινόμενα αυθαιρεσίας κι αλαζονείας. Η συμπεριφορά του κου Σάββα, το επιβεβαιώνει πλήρως.
Την παράταξή μας δεν την κάμπτουν και δεν την πτοούν τέτοιες κατασκευασμένες διώξεις. Έχουμε ζυμωθεί στους αγώνες για την Δημοκρατία και θα συνεχίσουμε να στηλιτεύουμε συμπεριφορές σαν αυτές του κου Σάββα που ευτελίζουν την θέση που υπηρετούν και δοκιμάζουν τις δημοκρατικές μας αντοχές.
Επισυνάπτουμε τα επίμαχα δελτία τύπου (9-9-20 και 15-9-20), το κείμενο της κατασκευασμένης πειθαρχικής δίωξης του κου Κατσιμίγα, το σχετικό με αυτήν Υπόμνημά του, αλλά και την δήλωση των υπολοίπων μελών της Παράταξης. Όλο το υλικό βρίσκεται και στην ιστοσελίδα της παράταξης www.anenopro-amth.gr, ως συνημμένο στο σημερινό (29-10-2020) Δελτίο Τύπου.
Από το Γραφείο Τύπου

ΤΑ ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ

1o Δελτίο τύπου της 9-9-2020
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 9-9-2020
Παλαιοκομματικές συμπεριφορές και πολιτικές διώξεις
στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης

Με μια παντελώς αναιτιολόγητη απόφασή του, ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης, προχώρησε εσχάτως στην αντικατάσταση του αναπληρωτή προϊστάμενου του Τμήματος Διοικητικού-Οικονομικού Ροδόπης (έλεγχος νομιμότητας) κο Ανδρέα Χρήστου, θέση στην οποία είχε οριστεί από το 2014, λόγω εμπειρίας στο αντικείμενο. Ιδίως τους τελευταίους 14 μήνες, ασκούσε αποκλειστικά τα χρέη προϊσταμένου του Τμήματος. Θεωρούμε ότι η απόφαση αυτή αντικατάστασής του, έχει αμιγώς πολιτικό χαρακτήρα και σχετίζεται άμεσα με την κομματική προσπάθεια να πάψει να έχει «ανεξάρτητο» χαρακτήρα ο έλεγχος νομιμότητας των αποφάσεων κυρίως της Περιφερειακής Διοίκησης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης. Δυστυχώς εν έτει 2020 οι παλαιοκομματικές συμπεριφορές εξυπηρετήσεων δείχνουν να έχουν ρίζες βαθιές…
Από το Γραφείο Τύπου

2ο Δελτίο Τύπου της 15-9-2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 15-9-2020
Απάντηση στην από 14 Σεπτεμβρίου 2020, επιστολή του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης προς την παράταξή μας, η οποία και κοινοποιήθηκε σε ορισμένα ΜΜΕ.

Στις 9 Σεπτεμβρίου 2020 η Παράταξή μας έδωσε στη δημοσιότητα Δελτίο Τύπου με Τίτλο ΠΑΛΑΙΟΚΟΜΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΔΙΩΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ – ΘΡΑΚΗΣ. Το Δελτίο Τύπου είναι ανηρτημένο στην ιστοσελίδα της παράταξης www.anenopro-amth.gr στη θέση ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ. Στις 14 Σεπτεμβρίου 2020 ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ιωάννης Σάββας μας απέστειλε την παρακάτω επιστολή κοινοποιώντας την και σε ορισμένα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης της Περιφέρειας ΑΜΘ, καθιστώντας την επιστολή του γνωστή δημόσια. Η επιστολή έχει ως εξής:

Είναι αξιοπρόσεκτο πως μέσα σε τόσες λίγες γραμμές μιας ανακοίνωσης, η Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία και ο επικεφαλής της, προέβη σε τόσες απρέπειες, ψεύδη και ανοησίες.
Πιο συγκεκριμένα:
i) είναι τουλάχιστον περίεργο το γεγονός ότι ο κος Κατσιμίγας κρίνει ως επικεφαλής παράταξης της Περιφέρειας τη νομιμότητα μιας απόφασής μας, που αφορά αναπλήρωση θέσης προϊσταμένου!
ii) είναι τουλάχιστον περίεργο ότι προσπαθεί να αναμιχθεί στην επιλογή των υπαλλήλων της ΑΔΜΘ, που θα κρίνουν αποφάσεις της Περιφέρειας ΑΜΘ, καθώς και στη θέση που αυτοί θα κατέχουν!
iii) είναι τουλάχιστον περίεργο ότι αναφέρεται σε πολιτικό χαρακτήρα της αντικατάστασης και σε κομματική προσπάθεια. Έχει εντάξει ο κος Κατσιμίγας κομματικά τους υπαλλήλους της ΑΔΜΘ; Εμείς….., όχι.
Φαίνεται πως ούτε αυτός ούτε ενδεχόμενοι συμβουλάτορές του, γνωρίζουν τα βασικά της Διοίκησης.
1. Πληροφορούμε λοιπόν τον κο Κατσιμίγα, πως καμία αντικατάσταση δεν έχει λάβει χώρα. Είναι διαφορετικό να είσαι αναπληρωτής σε απουσία ή κώλυμα και άλλο να είσαι αναπληρωτής κατόπιν κένωσης θέσης.
2. Μας μιλά για ορισμό λόγω εμπειρίας σε αντικείμενο!!! Εκτός από το ότι η συγκεκριμένη αναφορά είναι ψευδής, βάσει ποιων στοιχείων δύναται να προβαίνει σε αξιολόγηση των υπαλλήλων της ΑΔΜΘ; Δικαίωμα που σε εμάς (Γενικό Διευθυντή, Διευθυντή, Συντονιστή) αρνείται;;;
Ο έλεγχος νομιμότητας πραγματοποιείται από τον Επόπτη Νομιμότητας, δηλαδή τον Συντονιστή. Ο Συντονιστής έχει δείξει έμπρακτα πως μένει μακριά από κομματικά παιχνίδια και συμφέροντα, γι αυτό ίσως δέχεται πυρά ένθεν κακείθεν (συμπολίτευση –αντιπολίτευση). Ίσως ο παλαιοκομματισμός να είναι καλά φωλιασμένος σε παλαιοκομματικά μυαλά!
Ο Συντονιστής Δρ. Ιωάννης Σάββας

Στην παραπάνω επιστολή η δημόσια απάντηση της παράταξης Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία έχει ως εξής:

Από το απρεπές ύφος και μόνο της επιστολής του κ. Συντονιστή, ανάρμοστο κι ασυμβίβαστο με την έννοια του δημόσιου λειτουργού, μπορεί να αντιληφθεί κανείς την ποιότητα της σκέψης του αλλά και των (καθ’ υπόδειξη ή μη) επιλογών του.
Πεποίθηση ημών, των «αγνοούντων» τα βασικά περί Διοίκησης είναι ότι και οι κρίνοντες, κρίνονται. Και ο κος Σάββας, όσο κι αν θα το ήθελε, δεν αποτελεί εξαίρεση στον παραπάνω κανόνα. Φυσικά κανείς δεν του αφαίρεσε το δικαίωμα να αξιολογεί τους υφισταμένους του. Μόνο που θα έπρεπε, ως όργανο της Διοίκησης, απλά, να αιτιολογεί τις αποφάσεις του, με τον ίδιο τρόπο που ως επόπτης νομιμότητας απαιτεί επαρκή αιτιολογία στις αποφάσεις των φορέων που, εκ της ιδιότητάς του, ελέγχει, ώστε να μπορούμε κι εμείς οι κοινοί θνητοί να αντιλαμβανόμαστε τα όρια της …σοφίας του.
Πεποίθηση ημών, των «αγνοούντων» τα βασικά περί Διοίκησης, είναι ότι για τη θέση ενός αναπληρωτή προϊσταμένου ελεγκτή νομιμότητας, απαραίτητο προσόν είναι και η προηγούμενη διοικητική εμπειρία αφού αυτό είναι το βασικό πεδίο ενασχόλησης. Η εμπειρία στην …αφισοκόλληση έχει πάψει προ πολλού να αποτελεί προσόν προαγωγής – παρά τις προσπάθειες που καταβάλει ο κος Συντονιστής να μας πείσει περί του αντιθέτου.
Πεποίθηση ημών των «αγνοούντων» τα βασικά περί Διοίκησης, είναι ότι οι δημόσιες υπηρεσίες οφείλουν να απαντούν στα έγγραφα και ενυπόγραφα αιτήματα των πολιτών εντός το πολύ 60 ημερών και όχι να παραμένουν αναπάντητα 220 ημέρες μετά την πρωτοκόλλησή τους, όπως συμβαίνει με έγγραφο της παράταξης μας προς τον κο Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης.
Πεποίθηση επίσης ημών των «αγνοούντων» τα βασικά περί Διοίκησης, είναι ότι εκ της θέσεώς του ο κάθε δημόσιος λειτουργός οφείλει να δείχνει (ή και να αποπνέει) τον σεβασμό στον δημόσιο λόγο. Όχι να παραληρεί ανούσια πολιτικολογώντας, ευτελίζοντας τη θέση, που κατέχει, στα πλαίσια των οβιδιακών του μεταμορφώσεων που ακολουθούν την εναλλαγή των κυβερνήσεων.
Μπορεί να βαυκαλίζεται ο κος Σάββας αναφωνώντας, ως νέος Λουδοβίκος, «L’ etat c’est moi», να αναλίσκεται σε …εξυπνάδες, ξεφτιλίζοντας με το ύφος του την ίδια τη θέση που υπηρετεί, πλην, όμως, για την …ταμπακιέρα, ούτε λέξη:
• Ήταν κατάλληλος για τη θέση του αναπληρωτή Προϊσταμένου του Τμήματος Διοικητικού-Οικονομικού Ν.Ροδόπης ο κος Χρήστου μέχρι 31.8.2020 και …αίφνης έπαψε να είναι; Αν δεν πληρούσε τα κριτήρια καταλληλότητας, γιατί τον κράτησε τόσους μήνες στη θέση αυτή;
• Υπέστη τους προηγούμενους μήνες απειλές κατά την άσκηση καθηκόντων του, οι οποίες και του είχαν γίνει γνωστές;
• Από ποιόν και για ποιον λόγο;
• Και ποια ήταν η αντιμετώπιση από την Υπηρεσία και την προϊστάμενή του Αρχή για τις απειλές που δέχθηκε;
• Ποια είναι τα κριτήρια που οδήγησαν στην αντικατάστασή του;
Περαιτέρω δε, ας εξηγήσει ο ίδιος ο κος Συντονιστής, τη διαφορά ανάμεσα στην αναπλήρωση θέσης κατόπιν κένωσης και την αναπλήρωση λόγω κωλύματος ή απουσίας, γιατί ο νομοθέτης δεν την …καταλαβαίνει όταν προχωρά στην καταβολή του επιδόματος ευθύνης. Αλλά και ποια ουσιαστική και πρακτική διαφορά υπάρχει ανάμεσα στην αναπλήρωση κενής θέσης, από την αναπλήρωση αυτού που μόνιμα, πολύμηνα, απουσιάζει από αυτήν.
Όταν ο κος Συντονιστής απαντήσει στα αυτονόητα, τότε τα ξαναλέμε…