Erasmus+
Το Μουσικό Σχολείο Κομοτηνής συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία του στο πρόγραμμα Erasmus+ για τη σχολική εκπαίδευση (ΚΑ229) και στη διετία 2019-2021. Έπειτα από την πετυχημένη ολοκλήρωση των 2 έργων Erasmus+, ICT & Technology in Education και Mobile Applications to Ease Learning for Students στη διετία 2017-2019, ένα νέο έργο με τίτλο Digital Competences εγκρίθηκε, ύστερα από αίτηση του σχολείου με επιχορήγηση ύψους 33.686 € από το Ελληνικό Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών. Ο ρόλος μάλιστα του Μουσικού Σχολείου Κομοτηνής θα είναι αυτός του συντονιστή, λόγω της εμπειρίας που έχει αποκτήσει από τη συμμετοχή του στα Ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus+ και eTwinning. Οι μαθητές του σχολείου, την Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου, ενημερώθηκαν σχετικά με το συγκεκριμένο καινούργιο πρόγραμμα, τα αποτελέσματα των 2 έργων Erasmus+ που ολοκληρώθηκαν, αλλά και τα υπόλοιπα Ευρωπαϊκά προγράμματα που θα υλοποιήσει το σχολείο.

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΟ ΕΡΓΟ DIGITAL COMPETENCES
Music School of Komotini (Komotini/Greece)
Agrupamento de Escolas de Ourem (Ourem/Portugal)
Afyon Spor Lisesi (Afyonkarahisar/ Turkey)
IIS Isa Conti Eller Vainicher (Lipari/Italy)
Djani Rodari private school (Sofia/Bulgaria)

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Οι μαθητές θα παρακολουθήσουν δωρεάν μαθήματα για την αξιοποίηση εφαρμογών του διαδικτύου για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Οι εφαρμογές αυτές ενδεικτικά είναι:
Google Forms, Google sites, Google classroom, Google Earth, Padlet, Today’s Meet, Storybird, Power League, Voice Thread, Thingling, Easel.ly, Nearpod, Animoto, Glogster and Rubistar, Flubaroo, Quizstar, Socrative, Kahoot, Brain Pop, Teach with Portals, Manga High, iCivics, Minecraft

Στα 2 σχολικά έτη της υλοποίησης του έργου, τουλάχιστον 20 συνολικά μαθητές του σχολείου μας, θα συμμετέχουν στις διασχολικές συναντήσεις που θα πραγματοποιηθούν στις χώρες του εξωτερικού με τα έξοδα διαμονής και διατροφής να καλύπτονται από το έργο. Το χρονοδιάγραμμα και η θεματολογία αυτών των συναντήσεων για τις οποίες οι μαθητές θα προετοιμαστούν και θα παρουσιάσουν τις εργασίες τους, είναι :

Turkey (meeting in February 2020) Google tools and their use in the classroom Google Forms
Google sites, Google classroom, Google Earth or others
Italy (meeting in May 2020) Mobile apps and Web 2.0 tools for collaborative learning
Padlet, Today’s Meet, Storybird, Power League, Voice Thread or others
Portugal (meeting in October 2020) Mobile apps and web 2.0 tools for content creation & assessment
Thingling, Easel.ly, Nearpod, Animoto, Glogster and Rubistar, Flubaroo, Quizstar, Socrative, Kahoot
Bulgaria (meeting in March 2021) Game-based learning
Brain Pop, Teach with Portals, Manga High, iCivics, Minecraft or others

Τα οφέλη που θα προκύψουν από τις δραστηριότητες του έργου για τους μαθητές μας είναι τα εξής:
– ανάπτυξη των ψηφιακών τους ικανοτήτων για εκπαιδευτικούς λόγους
– ανάπτυξη κινήτρων για σπουδές
– βελτίωση των δεξιοτήτων επικοινωνίας και συνεργασίας
– αύξηση της δημιουργικότητας τους και την αίσθηση της πρωτοβουλίας
– θετική αξιοποίηση των εφαρμογών, καθώς και φορητών-έξυπνων συσκευών και εργαλείων Google για εκπαιδευτικούς σκοπούς

eTwinning, STEM σε συνεργασία με το 2ο ΕΠΑΛ Κομοτηνής

Οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου πέραν του έργου Erasmus+, θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε 2 έργα eTwinning έπειτα από την έγκριση αίτησης του σχολείου για να λάβει εξοπλισμό Arduino και Micro:bit, με σκοπό την αξιοποίησή τους μέσα από τη μέθοδο STEM αλλά και τη Ρομποτική. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, έγινε αναζήτηση σχολείων-συνεργατών του εξωτερικού (μέσα από την πλατφόρμα του eTwinning), με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν τα δύο παρακάτω έργα που θα υλοποιήσει το σχολείο:
1. Crossing the Space Together
Βασικός στόχος η εκμάθηση προγραμματισμού του Arduino που είναι ένας μικροελεγκτής μονής πλακέτας, δηλαδή μια απλή μητρική πλακέτα ανοικτού κώδικα με ενσωματωμένο μικροελεγκτή και εισόδους/εξόδους, η οποία μπορεί να προγραμματιστεί με τη γλώσσα Wiring (γλώσσα προγραμματισμού C++ και ένα σύνολο από βιβλιοθήκες, υλοποιημένες επίσης στην C++ ). Το Arduino μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη ανεξάρτητων διαδραστικών αντικειμένων αλλά και να συνδεθεί με υπολογιστή μέσω προγραμμάτων σε Processing, Max/MSP, Pure Data, SuperCollider. Κατά τη διάρκεια του έργου θα κατασκευαστεί πύραυλος από νερό και βάση εκτόξευσης, ενώ στο τέλος της σχολικής χρονιάς, θα γίνει εκτόξευση του πυραύλου, με την εντολή να δίνεται από τους μαθητές σχολείου άλλης χώρας

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
• IES Francesk Tarrega, (Vila-Real, Spain)
• IES Sineu (Sineu, Spain)
• IES Francesk Ribalta (Castelló de la Plana, Spain)
• Lycée Saint Cricq, (Pau, France)
• 2ο ΕΠΑΛ Κομοτηνής (Υπεύθυνος καθηγητής: Μαλαμίδης Ιωάννης)

2. Micro:bit Explorers
Βασικός στόχος η εκμάθηση προγραμματισμού του Micro:Bit, που είναι ένας μικρουπολογιστής ανοικτού κώδικα σχεδιασμένος από το BBC για χρήση στην εκπαίδευση ηλεκτρονικών υπολογιστών στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η συσκευή έχει το μισό μέγεθος μιας πιστωτικής κάρτας και διαθέτει επεξεργαστή, αισθητήρες επιταχυνσιόμετρου και μαγνητόμετρου, σύνδεση Bluetooth και USB, οθόνη αποτελούμενη από 25 LED, δύο προγραμματιζόμενα κουμπιά και μπορεί να τροφοδοτείται από είτε USB είτε εξωτερική μπαταρία. Οι είσοδοι και οι εξόδοι της συσκευής είναι μέσω πέντε συνδέσεων δακτυλίων που αποτελούν μέρος ενός μεγαλύτερου ακροδέκτη 25 ακίδων.

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
• ZŠ a MŠ Ostrava-Zábřeh, Kosmonautů 15 (Ostrava, Czech Republic )
• 2ο ΕΠΑΛ Κομοτηνής (Υπεύθυνος Καθηγητής Μαλαμίδης Ιωάννης)

Υπεύθυνοι καθηγητές των προγραμμάτων Erasmus+ & eTwinning, είναι οι εκπαιδευτικοί Φωτιάδης Φώτης και Αραμπατζόγλου Κωνσταντίνος, ενώ περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του σχολείου https://musicschoolofkomotini.weebly.com/.